Muži by měli alespoň dvakrát týdně popíjet se svými přáteli

Z výsledků studie provedené psychologem Robinem Dunbarem z Oxford University plyne, že každý muž by měl dvakrát týdně vyrazit na skleničku alespoň se čtyřmi svými kamarády. Pokud totiž tak učiní, bude to mít veskrze blahodárný vliv na jeho fyzické i duševní zdraví.

„Mezi benefity silného mužského přátelství patří odolnější imunitní systém, uvolňování endorfinů, snížení celkové hladiny stresu a (zjevně) i zvýšení štědrosti,“ uvedl magazín Health Spirit Body.

Nadpis je samozřejmě poněkud zavádějící, neboť Dunbar zdůrazňuje, že na pánských dýcháncích se rozhodně nemusí jen popíjet alkohol – v úvahu padá i řada dalších aktivit, jako jsou různé týmové sporty atd.

Tento výzkum rovněž odhalil poměrně smutnou skutečnost, totiž že minimálně v Anglii mají v daném ohledu co dohánět. Jeden ze tří Britů si totiž v dnešní uspěchané době nedokáže najít čas ani na to, aby si se svými kumpány někam zašel alespoň jednou týdně – natož pak dvakrát.

Přestože si můžeme vzájemně posílat SMSky, e-maily atd., podle Dunbara jsou tyto typy komunikace z výše uvedeného hlediska zcela nedostačující. Osobní setkávání zkrátka nelze ničím nahradit. Takže… vzhůru do hospůdky!

Zdroj: Health Spirit Body

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Lidé, Sociologie, Komunikace, Vztahy, Alkohol, Psychika, Oxford, Typ komunikace, Blahodárný vliv, Robin Dunbar, Anglie

• Jan Holík 17. 9. 2017 10:09:54
    S kamarády je nejlepší udělat LAN party :-) :-D Bohužel, moderní hry už...
  • mardzi 14. 9. 2017 8:25:46
    Najdolezitejsie slovo je "Alespon".Horna hranica nebola definovana...
  • Ladislav Strnad 11. 9. 2017 18:52:40
    No já zo říkám pořád. Doma se to ale s porozuměním nesetkává :-D

Tisíce objevených exoplanet. Kdo ale vidí nás? A můžeme se před mimozemšťany schovat?

** Astronomové objevili tisíce exoplanet, které přecházejí před svou hvězdou a způsobují poklesy její jasnosti ** Mimozemské civilizace mohou vidět přechod maximálně 3 planet Sluneční soustavy před Sluncem ** Vědci vytipovali oblasti a planety, ze kterých je vidět přechod Země

Včera | Kubala Petr | 3

Hledáte účinný lék na nespavost? Pořiďte si psa!

** „Živý lék“ proti nespavosti předepisují lékaři z věhlasné Mayo Clinic ** Lidé, kteří sdílejí ložnici se psem, spí kvalitněji ** Studie však varuje: Neberte si psa do postele!

Včera | Petr Jaroslav | 3