Na kolonizaci Marsu zatím nemáme dostatečné fyzické ani psychické dispozice

Elon Musk se nedávno nechal slyšet, že jeho společnost Space X by mohla do roku 2025 vzít první zájemce na „výlet“ k Marsu. Má však smysl vážně uvažovat i o tom, že bychom takzvanou rudou planetu v dohledné době kolonizovali? Podle Konrada Szocika z University of Information Technology and Management v žádném případě.

Szocik tvrdí, že žádné simulace ani dlouhodobé pobyty na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) astronauty na tuto výzvu nemohou dostatečně připravit.

„Nelze simulovat stejné fyzikální a enviromentální podmínky k rekonstrukci prostředí Marsu. Mám na mysli takové věci jako je marťanská mikrogravitace či záření,“ uvedl během rozhovoru s Elizabeth Howell ze Seekeru. „V důsledku toho nemůžeme předvídat fyzikální a biologické dopady na lidí žijící na Marsu.“

Konrad a někteří jeho kolegové navrhují značně kontroverzní řešení – zrychlit biologickou evoluci astronautů. Ti by tak mohli získat schopnosti, které by pravděpodobnost jejich přežití na Marsu (potažmo jiných planetách) zvýšily.

Něco takového si ovšem lze jen obtížně představit. Například bývalý vědecký pracovník NASA Mark J. Shelhamer v této souvislosti připomenul, že současné zákony nepovolují ani vybírat astronauty na základě jejich genetických predispozicí – natož je nějakým způsobem „šlechtit“.

Zdroj: Seeker, GIZMODO

Diskuze (31) Další článek: Už se kradou i viry. Jeden ransomware využívá pirátskou kopii jiného

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Mars, Genetika, Kolonizace, Dispozice, Mar, Elizabeth, Slech, DIS, Mikrogravitace, NEM, Kontroverzní řešení, Elon Musk, Astronaut, Gizmodo, Společnost spacex, Space X, Vědecký pracovník, Kolo, SpaceX, Howe, Elon, DOS, Marťan

Rusko obviňuje astronautku NASA ze sabotáže Mezinárodní vesmírné stanice
Jiří Černý
Mezinárodní vesmírná staniceNASARusko

Recenze hry Battlefield 2042. Rozbité bojiště budoucnosti

Nový Battlefield je tady a bojiště světových válek mění za válku v blízké budoucnosti. Hra se dočkala změn, vynechala kampaň a soustředí se primárně na multiplayer. Povedla se sázka na jistotu?

Vojtěch Matušinský