Na kolonizaci Marsu zatím nemáme dostatečné fyzické ani psychické dispozice

Elon Musk se nedávno nechal slyšet, že jeho společnost Space X by mohla do roku 2025 vzít první zájemce na „výlet“ k Marsu. Má však smysl vážně uvažovat i o tom, že bychom takzvanou rudou planetu v dohledné době kolonizovali? Podle Konrada Szocika z University of Information Technology and Management v žádném případě.

Szocik tvrdí, že žádné simulace ani dlouhodobé pobyty na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) astronauty na tuto výzvu nemohou dostatečně připravit.

„Nelze simulovat stejné fyzikální a enviromentální podmínky k rekonstrukci prostředí Marsu. Mám na mysli takové věci jako je marťanská mikrogravitace či záření,“ uvedl během rozhovoru s Elizabeth Howell ze Seekeru. „V důsledku toho nemůžeme předvídat fyzikální a biologické dopady na lidí žijící na Marsu.“

Konrad a někteří jeho kolegové navrhují značně kontroverzní řešení – zrychlit biologickou evoluci astronautů. Ti by tak mohli získat schopnosti, které by pravděpodobnost jejich přežití na Marsu (potažmo jiných planetách) zvýšily.

Něco takového si ovšem lze jen obtížně představit. Například bývalý vědecký pracovník NASA Mark J. Shelhamer v této souvislosti připomenul, že současné zákony nepovolují ani vybírat astronauty na základě jejich genetických predispozicí – natož je nějakým způsobem „šlechtit“.

Zdroj: Seeker, GIZMODO Foto: D Mitriy, CC BY-SA 3.0

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Mars, Kolonizace, Genetika, Elon Musk, Elizabeth, Elon, Astronaut, Mikrogravitace, Kolo, Gizmodo

• Dannero 8. 6. 2017 15:33:32
    mě spíš uniká smysl, proč vlastně chtějí tak usilovně kolonizovat Mars....
  • palocx 22. 3. 2017 0:56:46
    vtipné komentáře fotek "...Před miliardami let zde byla voda, po které v...
  • Jozef Kostelanský 21. 3. 2017 16:52:11
    Konečne realistický pohľad na "kolonizáciu" Marsu. Elona Muska obdivujem...

DeLorean pracuje na létajícím automobilu

16.  8.  2017 | Černý Jiří | 3

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4