Pokud jde o elektromobily Tesla, všechny modely mají extrémně rychlý rozjezd a poskytují tak rekordní hodnoty jak z 0 na 100, tak i v dalších měřeních, kterým nedostačují ani supersporty za miliony dolarů. Obzvláště to pak platí u modelů s dvěma elektromotory a vylepšenou elektronikou v rámci módu Ludicrous.
Současný rekord z 0 na 100 je těsně pod úrovní 2,3 sekundy (Tesla Model S P100D), což žádné sériově vyráběný automobil nikdy nedokázal. S tím souvisí i rekordy na delší úsek jako je třeba čtvrt míle, nicméně nutno podotknout, že elektromobily Tesla nemohou konkurovat v oblasti maximálních rychlostí.
Nadšenci ze společnosti EV Controls se pro závody na zmíněné krátké tratě pomocí automobilů ale rozhodli jít ještě dále a využít pokročilý hardware z Tesly k sestavení ultimátního elektromobilu přímo pro tyto závody.
Vzali elektromotor z Tesla Model S P85 a k tomu ještě dvě baterie z menšího elektromobilu Chevy Volt. To vše zabudovali v rámci prototypové konstrukce vozu s označením 818 od Factory Five. Pochopitelně bylo nutné udělat řadu úprav v rámci většiny části, včetně elektroniky.
A výsledek? Z 0 na 100 za 1,87 sekundy a čtvrt míle za pouhých 9,86 sekundy.