Narkomani se možná budou moci nechat očkovat proti heroinu

The Scripps Research Institute (TSRI) vyvinul vakcínu, která by mohla být použita k léčbě závislosti na heroinu. První testy provedené na primátech dopadly dobře. Vědci nyní doufají, že získají svolení ke klinickým zkouškám na lidech.

Dotyčná vakcína funguje tak, že naučí imunitní systém produkovat protilátky proti heroinu a jeho rozpadovým produktům. Když se pak tato droga dostane do těla, nově vzniklé protilátky se na ní zaměří a neutralizují její molekuly.

To v praxi znamená, že uživatelé (v tomto konkrétním případě se jednalo o makaky rhesus) nepocítí žádnou euforii, protože molekuly heroinu se vůbec nestačí dostat do mozku.

Makakové nejprve dostali vakcínu a pak heroin. Vědci zjistili, že u čtyř opic, kterým byly podány tři dávky vakcíny, se objevila imunitní odpověď dostačující pro neutralizaci různých dávek heroinu. Dále se ukázalo, že vakcína je nejúčinnější v prvním měsíci po očkování, nicméně její efekt může trvat přes 8 měsíců.

Pro dva makaky se jednalo již o druhé očkování, přičemž jejich odezva na vakcínu byla mnohem vyšší (interval mezi studiemi činil 7 měsíců). Pokud by to stejně fungovalo i u lidí, narkomani by mohli lehce získat dlouhodobou imunitu.

Pro úplnost dodejme, že výše popsaný výzkum se zabývá pouze heroinem. Podle odborníků je však možné vytvořit vakcíny i proti jiným opioidům.

Zdroj: The Scripps Research Institute

Diskuze (9) Další článek: Obtěžují vás na notifikace od falešných účtů? Twitter je umožní skrýt

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Medicína, Vakcinace, Drogy, Různá dávka, Druhé očkování, Narkomani, První měsíc, Dávky, Očkování, Nová vakcína, Popsaný výzkum, Molekula, Vakcína, Imunitní systém, Makak, Primát, Klinický test, Protilátky, NEC, Moc, Klinická zkouška, Heroin, Imunitní odpověď

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Šmírovačka kamerami Googlu: Koukněte se, co nového zachytily na Street View

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.