NASA hledá šéfa planetární ochrany

NASA aktuálně nabízí velice zajímavé pracovní místo. Jakožto Planetary Protection Officer byste měli roční plat mezi 124 000 a 187 000 USD a dostali se do kontaktu s mnoha opravdu inteligentními lidmi. A vaše činnost by teoreticky mohla zabránit invazi mimozemšťanů na Zemi – nebo naopak zachránit jinou planetu před námi lidmi.

Momentálně v této funkci působí Catharine Conley. Ta v roce 2014 vysvětlila, že jejím hlavním cílem je zajistit, aby byly v NASA dodržovány mezinárodní standardy pro ochranu biosféry Země před jakýmkoliv cizím životem i pro prevenci biologické kontaminace cizích planet.

V této souvislosti se samozřejmě řeší zejména zamýšlená cesta na Mars. Málokdo si uvědomuje, že až konečně přikročíme k její realizaci, veškerá technika bude muset projít důkladnou sterilizací.

Conley rovněž upozornila na to, že pokud bychom jednoho dne rudou planetu skutečně kolonizovali, museli bychom vyřešit určité závažné otázky. „Kdyby lidé na Marsu i umírali, pak by kontaminovali povrch? To by mohlo zasahovat do budoucího výzkumu,“ konstatovala.

Zatím není jasné, zda se Catharine o tuto pozici hodlá znovu ucházet. Z dostupných informací však plyne, že mj. už se přihlásil i devítiletý chlapec jménem Jack Davis. Jeho dopis i odpověď NASA si můžete přečíst v galerii.

Zdroj: Washington Post, Business Insider

Témata článku: Vesmír, Bezpečnost, NASA, Země, Mars, Mimozemský život, Kolonizace, Washington, Business insider, Cizí život, Mezinárodní standard, Kontaminace, Ochrana, Rudá planeta, Šéf, Washington Post, Budoucí výzkum, Planeta, Hlavní cíl, Roční plat, Dostupná informace

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

** Světové mocnosti vyvíjí nové, nesmírně rychlé zbraně ** Jsou schopné pokořit rychlost Mach 5 ** Tyto zbraně mohou zvýšit riziko rozpoutání válečného konfliktu

Dnes | Mihulka Stanislav | 7

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě