NASA

NASA hledá šéfa planetární ochrany

NASA aktuálně nabízí velice zajímavé pracovní místo. Jakožto Planetary Protection Officer byste měli roční plat mezi 124 000 a 187 000 USD a dostali se do kontaktu s mnoha opravdu inteligentními lidmi. A vaše činnost by teoreticky mohla zabránit invazi mimozemšťanů na Zemi – nebo naopak zachránit jinou planetu před námi lidmi.

Momentálně v této funkci působí Catharine Conley. Ta v roce 2014 vysvětlila, že jejím hlavním cílem je zajistit, aby byly v NASA dodržovány mezinárodní standardy pro ochranu biosféry Země před jakýmkoliv cizím životem i pro prevenci biologické kontaminace cizích planet.

V této souvislosti se samozřejmě řeší zejména zamýšlená cesta na Mars. Málokdo si uvědomuje, že až konečně přikročíme k její realizaci, veškerá technika bude muset projít důkladnou sterilizací.

Conley rovněž upozornila na to, že pokud bychom jednoho dne rudou planetu skutečně kolonizovali, museli bychom vyřešit určité závažné otázky. „Kdyby lidé na Marsu i umírali, pak by kontaminovali povrch? To by mohlo zasahovat do budoucího výzkumu,“ konstatovala.

Zatím není jasné, zda se Catharine o tuto pozici hodlá znovu ucházet. Z dostupných informací však plyne, že mj. už se přihlásil i devítiletý chlapec jménem Jack Davis. Jeho dopis i odpověď NASA si můžete přečíst v galerii.

Zdroj: Washington Post, Business Insider