NASA hledá šéfa planetární ochrany

NASA aktuálně nabízí velice zajímavé pracovní místo. Jakožto Planetary Protection Officer byste měli roční plat mezi 124 000 a 187 000 USD a dostali se do kontaktu s mnoha opravdu inteligentními lidmi. A vaše činnost by teoreticky mohla zabránit invazi mimozemšťanů na Zemi – nebo naopak zachránit jinou planetu před námi lidmi.

Momentálně v této funkci působí Catharine Conley. Ta v roce 2014 vysvětlila, že jejím hlavním cílem je zajistit, aby byly v NASA dodržovány mezinárodní standardy pro ochranu biosféry Země před jakýmkoliv cizím životem i pro prevenci biologické kontaminace cizích planet.

V této souvislosti se samozřejmě řeší zejména zamýšlená cesta na Mars. Málokdo si uvědomuje, že až konečně přikročíme k její realizaci, veškerá technika bude muset projít důkladnou sterilizací.

Conley rovněž upozornila na to, že pokud bychom jednoho dne rudou planetu skutečně kolonizovali, museli bychom vyřešit určité závažné otázky. „Kdyby lidé na Marsu i umírali, pak by kontaminovali povrch? To by mohlo zasahovat do budoucího výzkumu,“ konstatovala.

Zatím není jasné, zda se Catharine o tuto pozici hodlá znovu ucházet. Z dostupných informací však plyne, že mj. už se přihlásil i devítiletý chlapec jménem Jack Davis. Jeho dopis i odpověď NASA si můžete přečíst v galerii.

Zdroj: Washington Post, Business Insider

Témata článku: Vesmír, Bezpečnost, NASA, Země, Mars, Mimozemský život, Kolonizace, Washington, Ochrana, Dostupná informace, Washington Post, Hlavní cíl, Business insider, Planeta, Rudá planeta, Budoucí výzkum, Cizí život, Mezinárodní standard, Roční plat

• Lukáš Černý 7. 8. 2017 16:12:31
    Kontaminace Marsu bakteriemi ze Země je nevyhnutelná a prakticky jistá v...
  • našinec 7. 8. 2017 14:54:23
    Ani mne nepřekvapuje,že tuto 'zašívací' pozici dělá v současnosti žena....

Sondy Voyager už jsou čtyřicet let na cestě. Nesou důkazy o lidském životě

** Dnes uplynulo 40 let od startu sondy Voyager 2 ** Ta během své mise jako jediná v historii lidstva mise navštívila orbity hned čtyř planet ** Za dva týdny oslaví stejné výročí i sonda Voyager 1

Dnes | Schwarzman Marek

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových