NASA touží po autonomních vesmírných sondách s umělou inteligencí

Odborníci NASA se snaží zjistit, jak vyrobit vesmírné sondy s umělou inteligencí (AI). Ty by mohly uskutečňovat rozhodnutí i bez pokynů ze Země, což by jim mj. umožnilo pružně reagovat na různé nepředvídatelné scénáře.

Steve Chien a Kiri Wagstaff z Jet Propulsion Laboratory se domnívají, že tyto stroje budou muset disponovat i schopností učit se.

„Díky činění vlastních průzkumných rozhodnutí by robotická kosmická loď mohla účinněji provádět tradiční vědecké výzkumy a dokonce uskutečňovat jinak nemožná pozorování,“ konstatovali zmínění výzkumníci.

Jedním z příkladů, které v dané souvislosti uvedli, byla AI, která by dokázala rozpoznat rozdíl mezi bouří a normálními povětrnostními podmínkami na nějaké vzdálené planetě. Mohla by rozlišit rovněž sníh a led, tekoucí a stojatou vodu atd.

Lze prý předpokládat, že takové sondy s AI by se dostaly až k hvězdnému systému Alfa Centauri, který je vzdálený přibližně 4,24 světelných let od Země.

Za první pomyslnou vlaštovku v této oblasti lze považovat software, který má na palubě rover Curiosity. Ten mu pomáhá vybrat nejslibnější cíle pro jeho ChemCam – tedy zařízení určené k analyzování skal a dalších geologických prvků.

Zdroj: ScienceAlert

Váš názor Další článek: Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

Témata článku: Technika, Vesmír, Umělá inteligence, NASA, Výzkum, Budoucnost, Rover Curiosity, Sníh, Sonda Parker, Jet Propulsion Laboratory , Sonda, Alfa Centauri, Parker, Geolog, Rover, Parker Solar, Solar, Podmínka, ScienceAlert, Povětrnostní podmínky, Pozorování, Kosmická loď, Teko

Vybrali jsme nejlepší metroidvanie posledních let. Dobrodružství s příchutí plošinovek

I když tento žánr vznikl na konci minulého století, tak je mezi hráči velmi oblíbený i v dnešní době. Sice už nemá takovou popularitu u velkých studií, ale menší vývojářské týmy dokazují, že metroidvanie mají stále co nabídnout.

MetroidvaniaTéma

Epic chce posunout Fortnite i mimo herní branži. Chystá film a další projekty

Fortnite je světový fenomén už dlouhou dobu. Z herního průmyslu ale možná vyskočí i do toho filmového.

Epic GamesFortnite
eFootball je obrovským propadákem, Konami vydalo oficiální omluvu

Nový fotbálek je sice zcela zdarma, to ale na kvalitách zrovna nepřidává.

eFootballKonami