Umělá inteligence | NASA

NASA touží po autonomních vesmírných sondách s umělou inteligencí

Odborníci NASA se snaží zjistit, jak vyrobit vesmírné sondy s umělou inteligencí (AI). Ty by mohly uskutečňovat rozhodnutí i bez pokynů ze Země, což by jim mj. umožnilo pružně reagovat na různé nepředvídatelné scénáře.

Steve Chien a Kiri Wagstaff z Jet Propulsion Laboratory se domnívají, že tyto stroje budou muset disponovat i schopností učit se.

„Díky činění vlastních průzkumných rozhodnutí by robotická kosmická loď mohla účinněji provádět tradiční vědecké výzkumy a dokonce uskutečňovat jinak nemožná pozorování,“ konstatovali zmínění výzkumníci.

Jedním z příkladů, které v dané souvislosti uvedli, byla AI, která by dokázala rozpoznat rozdíl mezi bouří a normálními povětrnostními podmínkami na nějaké vzdálené planetě. Mohla by rozlišit rovněž sníh a led, tekoucí a stojatou vodu atd.

Lze prý předpokládat, že takové sondy s AI by se dostaly až k hvězdnému systému Alfa Centauri, který je vzdálený přibližně 4,24 světelných let od Země.

Za první pomyslnou vlaštovku v této oblasti lze považovat software, který má na palubě rover Curiosity. Ten mu pomáhá vybrat nejslibnější cíle pro jeho ChemCam – tedy zařízení určené k analyzování skal a dalších geologických prvků.

Zdroj: ScienceAlert

Váš názor Další článek: Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

Témata článku: Vesmír, Technika, Budoucnost, Umělá inteligence, Výzkum, NASA, Parker, Jet Propulsion Laboratory , Rover, Teko, Alfa Centauri, Sonda, Parker Solar, Kosmická loď, Pozorování, ScienceAlert, Geolog, Podmínka, Povětrnostní podmínky, Sníh, Solar, Rover Curiosity

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

** Windows 10 tu jsou už čtyři roky, první verze dorazila 29. 7. 2015 ** Desítky měly nahradit neúspěšnou řadu Windows 8.x ** I po letech však systém budí emoce a zůstává kočkopsem

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?