NASA ukázala maličkého marťanského robota, který připomíná origami

Včera jsme psali o malém Minitaurovi a dnes se zase NASA pochlubila robotem PUFFER. Oba mají jednu věc společnou – dokážou upravit svůj tvar, aby se dostali do míst, kde by ostatní stroje neměly šanci.

PUFFER, tedy plným jménem Pop-Up Flat Folding Explorer Robot, tak trochu připomíná japonské origami, když se totiž bude chtít protáhnout úzkým nebo nízkým, otvorem, složí obě kola na stranu, jako by byla z papíru, čímž se celý zmenší.

PUFFER je už podle svého názvu průzkumník, a tak jej NASA testovala jak v Mohavské poušti, tak daleko za polárním kruhem.

Na jedno nabití ujede maličký PUFFER okolo 600 metrů a vědci jej nyní chtějí vybavit nejrůznějšími senzory, cílem totiž není to, aby pátral po zatoulaných kočkách okolo budov NASA, ale aby mohl jednou sloužit jako levný a skladný průzkumník třeba na Marsu.

Témata článku: Technika, Roboti, NASA, Mars, Origami, Image, Japonský vědec, Nejrůznější tvar, Nejrůznější senzory, Robot, Late, Kočka, Plné nabití