NASA ukázala maličkého marťanského robota, který připomíná origami

Včera jsme psali o malém Minitaurovi a dnes se zase NASA pochlubila robotem PUFFER. Oba mají jednu věc společnou – dokážou upravit svůj tvar, aby se dostali do míst, kde by ostatní stroje neměly šanci.

PUFFER, tedy plným jménem Pop-Up Flat Folding Explorer Robot, tak trochu připomíná japonské origami, když se totiž bude chtít protáhnout úzkým nebo nízkým, otvorem, složí obě kola na stranu, jako by byla z papíru, čímž se celý zmenší.

PUFFER je už podle svého názvu průzkumník, a tak jej NASA testovala jak v Mohavské poušti, tak daleko za polárním kruhem.

Na jedno nabití ujede maličký PUFFER okolo 600 metrů a vědci jej nyní chtějí vybavit nejrůznějšími senzory, cílem totiž není to, aby pátral po zatoulaných kočkách okolo budov NASA, ale aby mohl jednou sloužit jako levný a skladný průzkumník třeba na Marsu.

Diskuze (2) Další článek: Evga nacpala do notebooku 4K monitor s podporou G-Sync a GeForce GTX 1070

Témata článku: Technika, NASA, Roboti, Mars, Origami, Nejrůznější tvar, Ostatní stroj, Japonský vědec, Marťan, Robot, Nejrůznější senzory, Mar, Ori, Plné nabití, Late, Image, Polární kruh, Kočka

Dva systémy v jednom. Přehled virtualizačních nástrojů

Díky virtualizaci lze jednoduše provozovat druhý operační systém nad tím hlavním. Může posloužit pro experimenty, ale také plnohodnotnou práci. A to i v podobě, kdy o virtualizaci nemusíte vůbec vědět.

Software