NASA zveřejnila kompletní katalog vlastního softwaru, je dostupný zdarma a pro všechny

NASA se rozhodla k velkému kroku a v rámci volně licence zveřejnila kompletní portfolio softwaru, který během let vyvinula a používá. Software může používat kdokoli (některý je omezený na území USA) a pochopitelně si ho i případně upravit pro vlastní potřeby.

NASA chce tímto způsobem podpořit další inovace a možnosti pro případné podnikatele, kteří by se rozhodli tvořit nové produkty a služby v oblasti letectví a vesmírného průmyslu. Dle vyjádření umožní takto volný přístup vytvořit nová pracovní místa, což se zdá poměrně logické.

Katalog NASA a jednotlivé oblasti

Software je pro NASA důležitou součástí, která tvoří 30 % všech vytvořených inovací a tomu se nelze divit. Software je dnes kritickou součástí všech projektů a zveřejněný katalog obsahuje programy pro oblast podnikových systémů a projektového managementu, testování, návrhů designu, zpracování dat, materiálů a elektroniky, letectví, autonomních systémů, podpory života, zpracování obrazových dat, ovládání strojů a pohonu a další.

Témata článku: Software, Vesmír, Open source, NASA, Free Press, Slider, Pohon, Autonomní systém, Katalog, Podnikový systém, VLA, Volný přístup

• Bzuci 6. 3. 2017 15:05:06
    VTM je fakt žumpa a neváhá lhát i v nadpisu. Podstatná část těchto dat...
  • vasam 6. 3. 2017 13:21:33
    Tak, a teď už jen počkat, až tam někdo zneužije nějakou díru a ukradne...

Jef Raskin: Neznámý tvůrce Macintoshe ve stínu Steva Jobse

** Slavný Apple Macintosh byl nápad Jefa Raskina ** Šikovný inženýr měl vizi jednoduchého počítače pro běžné lidi ** Nakonec se jeho díla ujal Steve Jobs a všechno dopadlo jinak

16.  8.  2017 | Tronner Pavel | 14

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4