Nenechte si ujít úplné zatmění Slunce: vybrali jsme 4 nejlepší živé přenosy

Chcete sledovat úplné zatmění Slunce, které dnes bude viditelné v USA? V tom případě vám doporučujeme následující live streamy:

1) NASA TV – v rámci „Eclipse Across America“ vás čeká vysílání ze 12 míst na Zemi, teleskopů, desítek výškových balonů atd. Následující stránky by měly běžet od 12 do 16 EDT (18 – 22 CET):

Pokud byste se raději dívali z mobilního telefonu, nalaďte si třeba Periscope.tv.

2) NASA EDGE – NASA EDGE bude průběh zatmění Slunce monitorovat ze Saluki Stadium v Carbondale (Illinois) a to od 11:45 EDT.

V případě zájmu můžete zkusit také přímý přenos z H-Alpha Telescope, Ca-K Telescope nebo White Light Telescope.

3) Slooh – tato společnost spolupracuje s observatořemi po celém světě, díky čemuž může streamovat v podstatě jakoukoliv astronomickou událost. Zatmění Slunce začne vysílat ze Stanley (Idaho) od 12:00 EDT.

4) Stream.live – Stream společně s NASA připravil interaktivní projekt zahrnující záběry z 52 výškových balónů vypuštěných z různých univerzit, astronomických klubů atd. Každý divák si na speciální mapě bude moct vybrat takový balón, který mu bude nejvíc vyhovovat.

Zatím se můžete podívat na záznam zatmění Slunce, které bylo loni viditelné v některých částech jihovýchodní Asie:

Zdroj: Business Insider

Váš názor Další článek: Virtuální realita zlevňuje. Cena HTC Vive padla o sedm tisíc korun

Témata článku: YouTube, Vesmír, Země, Slunce, Facebook, iVysílání, USA, Mobilní telefon, Astronomie, Zatmění Slunce, Celý svět, CET, Business insider, Speciální mapa, Úplné zatmění, Živý přenos, Live, Teleskop, Stanley, Jihovýchodní Asie, Přenos, Následující stránka, Zatmění, Tv vysílání, Ida

Svobodný RISC-V: Možná za deset let po ARMu neštěkne ani pes. Google a armáda dalších vyvíjejí konkurenční procesor

**Architektuře RISC už desetiletí vládne britský ARM ** Procesory jeho návrhu najdete v pračce, v routeru i v mobilu ** Ale pozor, o slovo se hlásí svobodný RISC-V

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let