Nenechte si ujít úplné zatmění Slunce: vybrali jsme 4 nejlepší živé přenosy

Chcete sledovat úplné zatmění Slunce, které dnes bude viditelné v USA? V tom případě vám doporučujeme následující live streamy:

1) NASA TV – v rámci „Eclipse Across America“ vás čeká vysílání ze 12 míst na Zemi, teleskopů, desítek výškových balonů atd. Následující stránky by měly běžet od 12 do 16 EDT (18 – 22 CET):

Pokud byste se raději dívali z mobilního telefonu, nalaďte si třeba Periscope.tv.

2) NASA EDGE – NASA EDGE bude průběh zatmění Slunce monitorovat ze Saluki Stadium v Carbondale (Illinois) a to od 11:45 EDT.

V případě zájmu můžete zkusit také přímý přenos z H-Alpha Telescope, Ca-K Telescope nebo White Light Telescope.

3) Slooh – tato společnost spolupracuje s observatořemi po celém světě, díky čemuž může streamovat v podstatě jakoukoliv astronomickou událost. Zatmění Slunce začne vysílat ze Stanley (Idaho) od 12:00 EDT.

4) Stream.live – Stream společně s NASA připravil interaktivní projekt zahrnující záběry z 52 výškových balónů vypuštěných z různých univerzit, astronomických klubů atd. Každý divák si na speciální mapě bude moct vybrat takový balón, který mu bude nejvíc vyhovovat.

Zatím se můžete podívat na záznam zatmění Slunce, které bylo loni viditelné v některých částech jihovýchodní Asie:

Zdroj: Business Insider

Témata článku: Vesmír, Facebook, iVysílání, YouTube, USA, Mobilní telefon, Země, Astronomie, Slunce, Zatmění Slunce, Jihovýchodní Asie, Následující stránka, Celý svět, CET, Přenos, Business insider, Idaho, Tv vysílání, Illinois, Zatmění, Stanley, Živý přenos, Teleskop, Stream, Asie

Němci chystají zbraň proti přihlašování Googlu a Facebooku. Pomůže i nařízení EU

** Platforma je od začátku budována s důrazem na nařízení GDPR, které dorazí příští rok ** Má vrátit plnou kontrolu nad osobními daty do rukou uživatelů ** Od dat chce odstřihnout i reklamní systémy, pokud s cílením uživatel nesouhlasí

Dnes | Janů Stanislav | 35

Tisíce objevených exoplanet. Kdo ale vidí nás? A můžeme se před mimozemšťany schovat?

** Astronomové objevili tisíce exoplanet, které přecházejí před svou hvězdou a způsobují poklesy její jasnosti ** Mimozemské civilizace mohou vidět přechod maximálně 3 planet Sluneční soustavy před Sluncem ** Vědci vytipovali oblasti a planety, ze kterých je vidět přechod Země