Nenechte si ujít úplné zatmění Slunce: vybrali jsme 4 nejlepší živé přenosy

Chcete sledovat úplné zatmění Slunce, které dnes bude viditelné v USA? V tom případě vám doporučujeme následující live streamy:

1) NASA TV – v rámci „Eclipse Across America“ vás čeká vysílání ze 12 míst na Zemi, teleskopů, desítek výškových balonů atd. Následující stránky by měly běžet od 12 do 16 EDT (18 – 22 CET):

Pokud byste se raději dívali z mobilního telefonu, nalaďte si třeba Periscope.tv.

2) NASA EDGE – NASA EDGE bude průběh zatmění Slunce monitorovat ze Saluki Stadium v Carbondale (Illinois) a to od 11:45 EDT.

V případě zájmu můžete zkusit také přímý přenos z H-Alpha Telescope, Ca-K Telescope nebo White Light Telescope.

3) Slooh – tato společnost spolupracuje s observatořemi po celém světě, díky čemuž může streamovat v podstatě jakoukoliv astronomickou událost. Zatmění Slunce začne vysílat ze Stanley (Idaho) od 12:00 EDT.

4) Stream.live – Stream společně s NASA připravil interaktivní projekt zahrnující záběry z 52 výškových balónů vypuštěných z různých univerzit, astronomických klubů atd. Každý divák si na speciální mapě bude moct vybrat takový balón, který mu bude nejvíc vyhovovat.

Zatím se můžete podívat na záznam zatmění Slunce, které bylo loni viditelné v některých částech jihovýchodní Asie:

Zdroj: Business Insider

Váš názor Další článek: Virtuální realita zlevňuje. Cena HTC Vive padla o sedm tisíc korun

Témata článku: YouTube, Vesmír, Země, Slunce, Facebook, iVysílání, USA, Mobilní telefon, Astronomie, Zatmění Slunce, Ida, Teleskop, Jihovýchodní Asie, Úplné zatmění, Tv vysílání, Přímý přenos, Asie, PSC, Celý svět, Živý přenos, Idaho, Stream, Stanley, CET, Přenos

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce

David Polesný, Vladislav Kluska | 87

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

** Programovací jazyk BASIC tvořil základ osobních počítačů ** Původně byl určen vysokoškolským studentům, aby vůbec byli schopni využívat univerzitní počítač ** Jeden ze spoluautorů dělal výpočtáře Einsteinovi

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.