Nová videa NASA nabízejí fascinující pohledy na hurikán Harvey

NASA minulý čtvrtek zveřejnila krátké, ale hrůzostrašné video, které ukazuje hurikán Harvey blížící se k centrálnímu Texasu. To bylo natočené kamerami nacházejícími se na palubě Mezinárodní kosmické stanice (ISS).

Astronaut Randolph Bresnik rovněž na Twitter nahrál dvě fotografie dotyčného hurikánu, z nichž jednu můžete vidět v záhlaví tohoto článku. „Bůh žehnej Texasu,“ připsal k nim mj.

O den později se na kanálu NASA objevilo další – tentokrát o něco delší – video pořízené v 17:15 EDT.

Harvey na Texas zaútočil s větry o rychlosti přes 210 km/hod. Nad pevninou nicméně začal slábnout a nakonec se z něj stala „pouhá“ tropická bouře. Podle dostupných informací si jeho řádění vyžádalo nejméně dvě oběti.

Hlavní problém nyní představují záplavy, které Harvey způsobil – zejména v nejlidnatějším texaském městě Houstonu. Ty se navíc budou i nadále zhoršovat. NWS v této souvislosti uvedla, že rozsah a intenzita dešťových srážek překonává vše, co tato oblast kdy zažila.

Odborníci již od čtvrtečního odpoledne předpovídali, že Harvey bude nejsilnější bouří, která USA zasáhla od roku 2005, kdy hurikán Wilma udeřil na jižní Floridu. Některé texaské okresy proto následně nařídily evakuaci obyvatel.

Témata článku: Video, USA, Twitter, Hurikán, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Počasí, Houston, Žeh, Texas, Čtvrteční odpoledne, Km/hod, Hlavní problém, Minulý čtvrtek, Florida, Harvey, Dostupná informace, Nové video

Němci chystají zbraň proti přihlašování Googlu a Facebooku. Pomůže i nařízení EU

** Platforma je od začátku budována s důrazem na nařízení GDPR, které dorazí příští rok ** Má vrátit plnou kontrolu nad osobními daty do rukou uživatelů ** Od dat chce odstřihnout i reklamní systémy, pokud s cílením uživatel nesouhlasí

Dnes | Janů Stanislav | 35

Který mobil je nejbezrámečkovatější? Nový fenomén je tu, ať chcete nebo ne

** Jediným pádným argumentem pro bezrámečkový mobil je design ** ...a netvrdíme, že je to špatně ** Který z bezrámečků je ten nejbezrámečkovatější?

17.  9.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 31

Dost bylo kompromisů: Miniaturní počítač s desktopovým procesorem

** Tentokrát se podíváme na titěrný formát Mini-STX ** Je jen o něco větší než Intel NUC ** Ale strčíte do něj velký desktopový procesor!

17.  9.  2017 | Čížek Jakub, Trčálek Antonín | 17