Nová videa NASA nabízejí fascinující pohledy na hurikán Harvey

NASA minulý čtvrtek zveřejnila krátké, ale hrůzostrašné video, které ukazuje hurikán Harvey blížící se k centrálnímu Texasu. To bylo natočené kamerami nacházejícími se na palubě Mezinárodní kosmické stanice (ISS).

Astronaut Randolph Bresnik rovněž na Twitter nahrál dvě fotografie dotyčného hurikánu, z nichž jednu můžete vidět v záhlaví tohoto článku. „Bůh žehnej Texasu,“ připsal k nim mj.

O den později se na kanálu NASA objevilo další – tentokrát o něco delší – video pořízené v 17:15 EDT.

Harvey na Texas zaútočil s větry o rychlosti přes 210 km/hod. Nad pevninou nicméně začal slábnout a nakonec se z něj stala „pouhá“ tropická bouře. Podle dostupných informací si jeho řádění vyžádalo nejméně dvě oběti.

Hlavní problém nyní představují záplavy, které Harvey způsobil – zejména v nejlidnatějším texaském městě Houstonu. Ty se navíc budou i nadále zhoršovat. NWS v této souvislosti uvedla, že rozsah a intenzita dešťových srážek překonává vše, co tato oblast kdy zažila.

Odborníci již od čtvrtečního odpoledne předpovídali, že Harvey bude nejsilnější bouří, která USA zasáhla od roku 2005, kdy hurikán Wilma udeřil na jižní Floridu. Některé texaské okresy proto následně nařídily evakuaci obyvatel.

Váš názor Další článek: Nový model ukazuje, jak hrozivá tma by nastala po dopadu obřího asteroidu, který vyhubil dinosaury