Nový materiál dokáže skladovat kvantovou informaci

V oblasti kvantové výpočetní techniky v poslední době došlo k velkému pokroku. Navzdory tomu je zapotřebí vyřešit ještě řadu problémů a výzev. Mj. mezi ně patří i vytvoření metody dlouhodobějšího uchovávání kvantové informace.

Nyní vědci objevili materiál, který by to teoreticky mohl zvládnout a kvantové stavy jednotlivých atomů zachovat. Konkrétně jde o sloučeninu mědi, iridia a kyslíku s voštinovou atomovou geometrii.

„Vzhledem k těmto specifickým geometriím spiny elektronů nikdy nezamrzají. Neustále se pohybují, aniž by mohly zamrznout a vytvořit magnet, což je přirozenou tendencí tohoto materiálu. Tento fenomén se nazývá magnetická frustrace,“ uvedl badatel Fazel Tafti.

V normálních magnetech, se kterými se setkáváme v každodenním životě, jsou spiny elektronů zamrzlé ve stejném směru. Oproti tomu v takzvaných spinových kapalinách nejsou zamrzlé nikdy, ani když jejich teplota dosáhne absolutní nuly.

To umožňuje například kvantové provázání dlouhého dosahu (long-range entanglement), kdy je kvantový stav jedné částice spárován s jinou nesousedící částicí.

Odborníci předpokládají, že použitím toho stejného postupu se jim podaří vytvořit další kvantové spinové kapaliny, které by mohly být pro daný účel ještě vhodnější než tato.

Zdroj: Futurism,

Diskuze (1) Další článek: Týden Živě: Hibernující mimozemšťané, končící Kinect a Office 2019

Témata článku: Technologie, Výzkum, Fyzika, Materiál, Kvantové počítače, Crucial, Geometrie, Futurism, Jednotlivý atom, Částice, Každodenní život, Nový material, Přirozená tendence, Nový, Elektron, Kapalina, Spina, Velký pokrok, UCL, Poslední doba, Kvantum, Kvantový stav, Kvantová informace, Stejný směr, Dlouhý dosah

Velký špatný. Windows 11 mohou snižovat výkon PC až o čtvrtinu. Hlavně kvůli bezpečnosti

** Výkon PC je ve Windows 11 nižší než ve Windows 10 ** Důvodem jsou chybějící optimalizace pro AMD a nový typ ochrany ** Realita je ale ještě trochu složitější

Windows 11Windows 10IntelAMD
Vy a počítač: Kdy přejdete na Windows 11?
Windows 11Vy a počítačAnkety