Energie | Nanotechnologie

Nový nanomateriál značně usnadňuje získávání vodíku z mořské vody

Inovativní hybridní nanomateriál, jež vyvinuli odborníci z University of Central Florida, dokáže nebývale účinně a levně extrahovat vodík z mořské vody. Byl speciálně navržen tak, aby odolal drsným podmínkám, které v daném prostředí panují.

„Našli jsme nový pohled na dělení skutečné vody, ne jenom čištěné vody v laboratoři,“ komentoval to jeden člen týmu Yang Yang. „V mořské vodě to funguje opravdu dobře.“

Dotyčný nanomateriál plní úlohu fotokatalyzátoru urychlujícího chemickou reakci, k níž dochází, když světlo dopadne na povrch – v tomto případě jde o produkci plynného vodíku z vody. Důležité je, že zachycuje širší spektrum světla než jiné podobné materiály.

Nanomateriál obsahuje jeden z nejběžnějších fotokatalyzátorů, oxid titaničitý. Do ultratenkého filmu této sloučeniny byly chemicky vyleptány mikroskopické nanodutiny a následně potaženy disulfidem molybdenu. Díky tomu výsledny produkt pracuje velmi efektivně.

Pomyslnou třešničku na dortu pak představuje skutečnost, že výroba chemického paliva s využitím slunečního světla je v mnoha situacích lepší, než výroba elektrické energie solárními panely. Elektřinu totiž není zapotřebí ukládat do baterií, které postupem času degradují – plynný vodík se skladuje i přepravuje snadno.

„Ze světla můžeme absorbovat mnohem víc energie než konvenční materiál. Pokud dojde ke komercializaci, v konečném důsledku to bude výhodné pro floridskou ekonomiku. Máme tu spoustu mořské vody i spoustu vážně dobrého slunečního svitu,“ uzavřel Yang.

Zdroj: University of Central Florida

Diskuze (12) Další článek: Velký přehled testů nových procesorů Intel Coffee Lake, výkonem překonají i osmijádra od AMD

Témata článku: Budoucnost, Výzkum, Slunce, Voda, Energie, Elektřina, Vodík, Nanotechnologie, Světlo, Skutečná voda, Ekonomika, Pomyslná třešnička, Plynný vodík, Solární panel, Konečný důsledek, Mořská voda, Florida, Elektrická energie, Sluneční světlo, Nový pohled, Získávání, Chemické palivo, Nový, Nový nanomateriál, Chemická reakce

Google chystá funkci, která z chytrého Gmailu udělá hloupý Gmail
SoukromíGmailGoogle
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment