Nový recept na levné vodíkové palivo využívá světlo a několik jednoduchých ingrediencí

Není žádným tajemstvím, že masová výroba vodíkových palivových článků je finančně nákladná a navíc poměrně složitá. Řada odborníků se proto snaží přijít na to, jak celý proces zjednodušit.

Patří mezi ně i výzkumníci z Argonne National Laboratory a Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT). Ti nyní představili novou metodu získávání vodíku z vody, která využívá kombinaci slunečního záření a fotosenzitivních proteinů.

Zmíněné týmy tyto proteiny vložily do speciálních nanodisků, čímž vznikla napodobenina přírodní buněčné membrány. Za účelem vyvolání fotokatalýzy pak byly nanodisky rozpouštěny ve vodě společně s oxidem titaničitým a platinou, která zvyšuje efektivitu reakce.

V rámci tohoto projektu bylo aplikováno zelené a bílé světlo, přičemž druhé zmíněné produkovalo 74krát více vodíku. V obou případech však byla rychlost emise vodíku téměř konstantní a to po dobu 2 až 3 hodin.

„Naše laboratoře pracující s membránovými proteiny, zejména s nanodisky, se převážně zaměřují na biofyzikální a lékařské záležitosti,“ uvedl Vladimir Chupin z MIPT.

„Nedávná společná studie s našimi americkými kolegy však ukazuje, že spojením biologických a technických materiálů lze použít nanodisky k získávání vodíkových paliv,“ dodal.

Zdroj: Futurism

Diskuze (4) Další článek: Hráli na něm Elton John, Paul McCartney nebo Amy Winehouse. Teď Apple Music Festival po 10 letech končí

Témata článku: Technologie, Výzkum, Budoucnost, Chemie, Energie, Světlo, Obnovitelné zdroje, Voda, Vodík, Sluneční záření, Ingredience, Vodíkové palivo, Jed, Nový, Celý proces, Protein, Jednoduchý, Zelené světlo, Bílé světlo, Recept, Ingr, Biologický materiál, Palivo, Nový recept, Získávání

Elden Ring má velmi nezvyklou strukturu mapy, tvrdí producent

Nový projekt FromSoftware bude rozhodně dostatečně nostalgický, ale také i zcela nový.

Elden RingFromSoftware