Nový recept na levné vodíkové palivo využívá světlo a několik jednoduchých ingrediencí

Není žádným tajemstvím, že masová výroba vodíkových palivových článků je finančně nákladná a navíc poměrně složitá. Řada odborníků se proto snaží přijít na to, jak celý proces zjednodušit.

Patří mezi ně i výzkumníci z Argonne National Laboratory a Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT). Ti nyní představili novou metodu získávání vodíku z vody, která využívá kombinaci slunečního záření a fotosenzitivních proteinů.

Zmíněné týmy tyto proteiny vložily do speciálních nanodisků, čímž vznikla napodobenina přírodní buněčné membrány. Za účelem vyvolání fotokatalýzy pak byly nanodisky rozpouštěny ve vodě společně s oxidem titaničitým a platinou, která zvyšuje efektivitu reakce.

V rámci tohoto projektu bylo aplikováno zelené a bílé světlo, přičemž druhé zmíněné produkovalo 74krát více vodíku. V obou případech však byla rychlost emise vodíku téměř konstantní a to po dobu 2 až 3 hodin.

„Naše laboratoře pracující s membránovými proteiny, zejména s nanodisky, se převážně zaměřují na biofyzikální a lékařské záležitosti,“ uvedl Vladimir Chupin z MIPT.

„Nedávná společná studie s našimi americkými kolegy však ukazuje, že spojením biologických a technických materiálů lze použít nanodisky k získávání vodíkových paliv,“ dodal.

Zdroj: Futurism

Diskuze (4) Další článek: Hráli na něm Elton John, Paul McCartney nebo Amy Winehouse. Teď Apple Music Festival po 10 letech končí

Témata článku: Budoucnost, Technologie, Výzkum, Energie, Voda, Světlo, Chemie, Obnovitelné zdroje, Získávání, Vyvolání, Masová výroba, Vodík, Sluneční záření, Nový recept, Oxid titaničitý, Jed, Zelené světlo, Recept, Ingredience, Nový, Svět, Biologický materiál, Celý proces, Vodíkové palivo, PAL

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce