Nový recept na levné vodíkové palivo využívá světlo a několik jednoduchých ingrediencí

Není žádným tajemstvím, že masová výroba vodíkových palivových článků je finančně nákladná a navíc poměrně složitá. Řada odborníků se proto snaží přijít na to, jak celý proces zjednodušit.

Patří mezi ně i výzkumníci z Argonne National Laboratory a Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT). Ti nyní představili novou metodu získávání vodíku z vody, která využívá kombinaci slunečního záření a fotosenzitivních proteinů.

Zmíněné týmy tyto proteiny vložily do speciálních nanodisků, čímž vznikla napodobenina přírodní buněčné membrány. Za účelem vyvolání fotokatalýzy pak byly nanodisky rozpouštěny ve vodě společně s oxidem titaničitým a platinou, která zvyšuje efektivitu reakce.

V rámci tohoto projektu bylo aplikováno zelené a bílé světlo, přičemž druhé zmíněné produkovalo 74krát více vodíku. V obou případech však byla rychlost emise vodíku téměř konstantní a to po dobu 2 až 3 hodin.

„Naše laboratoře pracující s membránovými proteiny, zejména s nanodisky, se převážně zaměřují na biofyzikální a lékařské záležitosti,“ uvedl Vladimir Chupin z MIPT.

„Nedávná společná studie s našimi americkými kolegy však ukazuje, že spojením biologických a technických materiálů lze použít nanodisky k získávání vodíkových paliv,“ dodal.

Zdroj: Futurism

Témata článku: Budoucnost, Technologie, Výzkum, Energie, Obnovitelné zdroje, Chemie, Voda, Světlo, Recept, Protein, Nová metoda, Oxid titaničitý, Palivo, Celý proces, Masová výroba, Nový recept, Biologický materiál, Vodíkové palivo, Získávání, Sluneční záření, Vodík, Ingredience

• vzach 6. 9. 2017 9:26:34
    Pokud na takovou výrobu levného vodíkového paliva bude zapotřebí drahý kov...
  • BlackRider 6. 9. 2017 7:28:11
    Jak souvisi narocnost vyroby palivovych clanku s vyrobou vodiku?