~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/ArticleReadNextBox.ascx
System.Data.SqlClient.SqlException
Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.
.Net SqlClient Data Provider
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.ConsumeMetaData() at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.get_MetaData() at System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior, String method) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteDbDataReader(CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()

Medicína | Rakovina

Nový způsob, jak přimět rakovinné buňky k sebezničení

Vědci objevili novou metodu, jak přimět rakovinné buňky ke „spáchání sebevraždy“. Z dostupných informací plyne, že by mohla být účinná především v boji proti mimořádně agresivním formám tohoto onemocnění – například rakovině slinivky břišní.

Dosavadní testy byly provedeny na rakovinných buněčných kulturách a lidských nádorových buňkách transplantovaných do myší. Úprava specifických proteinů uvnitř rakovinné tkáně způsobila, že buňky začaly odumírat. Ty zdravé však zůstaly bez újmy.

„Objev exkluzivního mechanismu, který zabijí rakovinné buňky bez poškození zdravých buněk – a skutečnost, že tento mechanismus funguje na různých rychle proliferujících lidských rakovinných buňkách – je velmi vzrušující,“ uvedla vedoucí badatelka Malka Cohen-Armon.

Odborníci se zaměřili na proteiny, které mají vliv na stavbu a stabilitu dělícího vřeténka. Tato struktura má na starost organizaci genetického materiálu při mitóze. Určité sloučeniny (deriváty fenanthridinu) v rakovinných buňkách dokážou narušit její činnost a zastavit tak buněčné dělení.

V této souvislosti je třeba připomenout, že rakovinný růst je v podstatě mitóza, která se vymkla kontrole. Výše popsaný nápad lze tedy považovat za skutečně geniální. „V souladu s tímto mechanismem jsme zjistili, že čím rychleji rakovinné buňky proliferují, tím rychleji jsou vymýceny,“ konstatovala Cohen-Armon.

Zdroj: Tel Aviv University