Nový způsob, jak přimět rakovinné buňky k sebezničení

Vědci objevili novou metodu, jak přimět rakovinné buňky ke „spáchání sebevraždy“. Z dostupných informací plyne, že by mohla být účinná především v boji proti mimořádně agresivním formám tohoto onemocnění – například rakovině slinivky břišní.

Dosavadní testy byly provedeny na rakovinných buněčných kulturách a lidských nádorových buňkách transplantovaných do myší. Úprava specifických proteinů uvnitř rakovinné tkáně způsobila, že buňky začaly odumírat. Ty zdravé však zůstaly bez újmy.

„Objev exkluzivního mechanismu, který zabijí rakovinné buňky bez poškození zdravých buněk – a skutečnost, že tento mechanismus funguje na různých rychle proliferujících lidských rakovinných buňkách – je velmi vzrušující,“ uvedla vedoucí badatelka Malka Cohen-Armon.

Odborníci se zaměřili na proteiny, které mají vliv na stavbu a stabilitu dělícího vřeténka. Tato struktura má na starost organizaci genetického materiálu při mitóze. Určité sloučeniny (deriváty fenanthridinu) v rakovinných buňkách dokážou narušit její činnost a zastavit tak buněčné dělení.

V této souvislosti je třeba připomenout, že rakovinný růst je v podstatě mitóza, která se vymkla kontrole. Výše popsaný nápad lze tedy považovat za skutečně geniální. „V souladu s tímto mechanismem jsme zjistili, že čím rychleji rakovinné buňky proliferují, tím rychleji jsou vymýceny,“ konstatovala Cohen-Armon.

Zdroj: Tel Aviv University

Diskuze (20) Další článek: Jarním premiérám není konec. Čekáme na těchto 5 superphonů

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Rakovina, Protein, Mechanismus, Agresivní forma, English, Tel Aviv University, Cohen, Fena, Prim, Dosavadní test, Nová metoda, Nový, Tel Aviv, Sebezničení, Zdravá buňka, Způsob, Jak, Buňka, Vedoucí badatelka, Rakovinná tkáň, Nový způsob, Dostupná informace

Čínský nákladní dron Scorpion má za sebou první let. Obluda s rozpětím 20 metrů unese 1,5 tuny

** 25. října 2022 absolvoval první let nový nákladní dron, který vyvinula společnost Tengden Technology ** Nese označení TB0D Scorpion D a je vybavený čtyřmi vrtulovými motory ** Může převážet rozmanité typy vybavení a materiálu, ať už civilního anebo vojenského

VojenstvíČínaDrony
Windows 2.0 mají 35. narozeniny. Nainstalovali jsme je. Chybí hlavní panel, ale okna už se překrývají

**Windows 2.0 byly představeny 9. prosince 1987. **Oproti předchůdci se okna mohla překrývat a plochu začaly plnit ikony. **Centrálním bodem platformy byl správce souborů, nechyběly některé klasické nástroje jako Malování.

Operační systémyMicrosoftWindows