Odborníci z Harvardu doufají, že se jim během pár let podaří oživit mamuta

Mamuti, kteří vyhynuli před několika tisíci lety, možná brzy „vstanou z mrtvých“. Přísně vzato by se samozřejmě jednalo o jakési mamutoslony (tedy křížence zmíněných zvířat), nicméně úspěch by to i tak byl obrovský.

Vědci z Harvard University se do tohoto ambiciózního projektu pustili v roce 2015 a zdá se, že jim to jde dobře od ruky.

„Naším cílem je vytvořit hybridní mamutí/sloní embryo. Ve skutečnosti by to byl takový slon s řadou mamutích rysů,“ konstatoval vedoucí výzkumník George Church. „Tak daleko ještě nejsme, ale za pár let už bychom mohli být.“

George Church se podílel na vývoji techniky známé jako CRISPR/Cas9, která byla poprvé demonstrována v roce 2012. Tento systém umožňuje provádět „copy and paste“ manipulaci s DNA a to s přesností, o jaké jsme si dřív mohli nechat leda tak zdát.

Georgův tým pracuje s DNA, kterou se podařilo extrahovat ze zmrzlých mamutích těl získaných z permafrostu (půdy v polárních oblastech). Podle dostupných informací z ní chce do genomu slona přenést 45 znaků.

„Seznam úprav zahrnuje věci, které přispívají k úspěchu slonů v chladném prostředí. Některé, které souvisejí s krví, chlupy, podkožním tukem či malýma ušima už známe, ale existují i další, u kterých se zdá, že byly pozitivně selektovány,“ vysvětlil Church.

Pokud vše půjde podle plánu, z vajíček slonů se odstraní genetický materiál a místo něj se do nich vloží jádra z „přeprogramovaných“ buněk. Embrya by se měla vyvíjet v umělých dělohách, takže celý proces bude probíhat ex-vivo (mimo živé tělo). Nakonec se na světě ocitne tvor (nebo více tvorů?), který by měl v mnoha ohledech vypadat jako dávný mamut.

Zdroj: Harvard University

Diskuze (1) Další článek: HTC pracuje na mobilním VR zařízení. Říká, že bude mnohem lepší než GearVR

Témata článku: Věda, Budoucnost, Výzkum, Genetika, DNA, Mamuti, Ambiciózní projekt, Polární oblast, Genom, Pár, Podkožní tuk, Church, Let, Permafrost, Mamut, George Church, Harvard, Běh, George, Tuk, Pár let, CRISPR

Google vdechne starým brýlím Glass Enterprise 2 nový život. Jen díky tomu, že je propojí s nejnovějšími Pixely

** Od první generace Google Glass uplynulo už 10 let ** Druhá generace pro firmy je s námi tři roky ** Jaký smysl má nově uvedená párovací aplikace pro brýle a Pixely?

Chytré brýleMobilní aplikace
Moderní vojenské technologie. AI překoná kalašnikov, deep fake Zelenskyj je mocnější než tank

I když je značná část armádních technologií neveřejná a k detailům sofistikovaných systémů se nikdy nedostaneme, nastavené trendy jsou jasné. Směřujeme k automatizovanému bojišti, umělé inteligenci využívané v informačních válkách a internetu vojenských věcí. Konec konvenční války to ale neznamená.

ArmádaTechnologie