Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost. Už jezdí v Česku!

Názory k článku

avatar
23. 04. 2017 09:28 | Linux Chrome 57.0.2987.132

mrtvá a hlavně nebezpečná technologie, sám automobilový rakovinový průmysl přiznal, že šlo jen o to, aby zničili čisté EV auta
bez budoucnosti, EV už má jasně vyhráno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Miloš Zemen  |  23. 04. 2017 10:43  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

ja nevim proc tyhle fekalie cpete na zive. zajimaji me pocitace, ne vlaky a jiny chujoviny + tuna reklamniho balastu. jestli do ted zive nekdo cet, naznamena to ze je to na veky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 04. 2017 11:37 | Microsoft Windows 7 Chrome 57.0.2987.98

V chemickom priemysle bol vodík odpadovým produktom pred asi 50-60 rokomi. Dnes keď sa musia polotovary pre výrobu benzínu a nafty čistiť /odsírovať / na čistotu max. 1 ppm S je vodíka aj málo . preto má každá slušná rafinéria 1-2 jednotky na výrobu H2 zo zemného plynu.
A pri cene vodíka - 45-50 000 KČ/ tona je to zaujímavé. Pre info. Cena 1 tony benzínu pred zdanením je na vrátnici rafinérie cca 12000-15000 ; ako ktorý.
Vodík ? Ďaľšia slepá ulička v doprave ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2017 14:33 | Microsoft Windows 7 Chrome 58.0.3029.81

Bolo by zaujímavé vedieť či skôr vidieť, čo sa stane, keď sa čelne zrazia 2 takéto vodíkové vlaky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Chuch-in  |  24. 04. 2017 08:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 53.0

Včera jsem na něj koukal, jak jezdí asi 300m od našeho baráku - Sokoleč, která je uzavřená ve zkušebním okruhu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  25. 04. 2017 01:18  |  Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.81

Problém není samotný vodík, problém je vše okolo. Vodík je lehký, ze všeho uniká, nádrže musí být veliké, problém s uskladněním, články jsou zase drahé (rozdílné technologie). Nakonec ani jeho získání není rozhodně levné a to ani v případě získání z volných kapacit různých elektrických zdrojů. Uvidíme, ale myslím, že nic takového se neprosadí ve větším měřítku.
> Můžete mi vysvětlit důvod podobných hloupostí, když zde máme možnost elektrické trakce jak pro běžné vlaky, tak pro MAGLEV a jeho nástupce? Mnohem bezpečnější a jednodušší technologii z pohledu napájení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor