Podívejte se na první snímky Slunce z nové geostacionární družice GOES-16

GOES-16 je nová družice umístěná na geostacionární dráze nad západní polokoulí Země. Do vesmíru ji 19. listopadu 2016 vynesla raketa Atlas a od konce ledna už pilně komunikuje. Doplní ji ještě čtyři další satelity.

Ačkoli je GOES-16 primárně meteorologická družice sledující počasí na Zemi, nese kromě jiných i přístroj Solar Ultraviolet Imager (SUVI). Tento dalekohled vlastně také zkoumá počasí, ale na Slunci a soustředí se při tom na extrémní ultrafialové pásmo EUV. Tak se označuje elektromagnetické spektrum s vlnovými délkami 124 až 10 nm. Toto záření přirozeně vzniká právě na Slunci, konkrétně ve sluneční koróně – vnějším obalu Slunce plném žhavých plynů.

NASA a NOAA, které družici GOES-16 provozují, dnes zveřejnily první snímky Slunce, které SUVI zachytil 29. ledna 2017. Můžete se na ně podívat v komentované galerii, případně na videu.

Video ukazuje animaci snímků slunce pořízených v ultrafialovém pásmu 30,4 nm. Dovolí zkoumat plazmu v sluneční atmosféře, která má teplotu kolem 50 tisíc stupňů Celsia.

Váš názor Další článek: Sony se nečekaně podařilo za čtyři měsíce prodat skoro milion systémů pro virtuální realitu PlayStation VR

Témata článku: Video, Vesmír, Výzkum, NASA, Raketa, Mars, Dalekohledy, Slunce, Sluneční soustava, Počasí, Družice, Kosmické záření, GEO, EUV, Nová družice, GOES, Geostacionární družice, Vnější obal, Raketa Atlas, První snímek, Solar, Plazma, Dalekohledy na Heureka.cz

Recenze hry Mario + Rabbids: Sparks of Hope. Na pohled jednoduchá tahovka, která nabízí spoustu možností

Ubisoft podruhé dostal do rukou licenci na Maria, kterou opět zkombinoval s šílenými králíky. Jak se vydařilo pokračování jejich tahové strategie?

Mario + Rabbids: Sparks of HopeNintendo SwitchRecenze