Jídlo | Mezinárodní vesmírná stanice

Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu

Nepilotovaná nákladní kosmická loď Dragon společnosti SpaceX, kterou tento týden vynesla do vesmíru raketa Falcon 9, úspěšně dorazila na ISS. A astronauti v ní mj. nalezli skutečnou (nikoliv sušenou) zmrzlinu – konkrétně 30 balení Blue Bell a několik zmrzlinových tyčinek Snickers.

Na palubě rakety se rovněž nacházely věci potřebné pro realizaci více než 250 vědeckých projektů – například experimentu zaměřeného na růst bílkovinných krystalů ve vesmíru, který by nám mohl pomoct lépe porozumět Parkinsonově chorobě.

Samostatnou zmínku si zaslouží také tzv. Spaceborne Computer a ISS-CREAM (přístroj k měření částic kosmického záření).

Pokud jde o zmrzlinu, podle dostupných informací bude zapotřebí ji zkonzumovat poměrně rychle. Dragon totiž při zpáteční cestě poveze spoustu různých vzorků, z čehož plyne, že jeho „mrazák“ se musí během jednoho měsíce vyprázdnit.

„Pro astronauty je to opravdu výjimečný zážitek, ale když tohle dostanou, nemají žádné místo, kam by to mohli dát,“ konstatovala Vickie Kloeris z NASA v rozhovoru pro NPR. „Je to těžké, ale jistě to ve stanovené době zvládnou sníst.“

Zdroj: NPR, Foto: NASA

Podívejte se na start rakety Falcon 9 z Kennedy Space Center na Floridě:

Diskuze (5) Další článek: Nový lék proti bolesti by mohl nahradit opioidy

Témata článku: Jídlo, Vesmír, SpaceX, Raketa, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Falcon, Dragon, Kosmické záření, Parkinsonova choroba, Dík, NPR, Package, Výjimečný zážitek, Posa, Zpáteční cesta, Společnost spacex, Florida, Stanovená doba, Samostatná zmínka, ISS, Dostupná informace, Posádka, Vědecký projekt, Kennedy Space centrum

Apple zablokoval aktualizaci aplikace Facebooku. Poukázal totiž na 30% poplatek v App Store
App StoreiOSFacebookApple
Vyšel Windows 10 October 2020 Update. Poradíme, jak je stáhnout a co je nového
October 2020 UpdateWindows 10
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment