Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu

Nepilotovaná nákladní kosmická loď Dragon společnosti SpaceX, kterou tento týden vynesla do vesmíru raketa Falcon 9, úspěšně dorazila na ISS. A astronauti v ní mj. nalezli skutečnou (nikoliv sušenou) zmrzlinu – konkrétně 30 balení Blue Bell a několik zmrzlinových tyčinek Snickers.

Na palubě rakety se rovněž nacházely věci potřebné pro realizaci více než 250 vědeckých projektů – například experimentu zaměřeného na růst bílkovinných krystalů ve vesmíru, který by nám mohl pomoct lépe porozumět Parkinsonově chorobě.

Samostatnou zmínku si zaslouží také tzv. Spaceborne Computer a ISS-CREAM (přístroj k měření částic kosmického záření).

Pokud jde o zmrzlinu, podle dostupných informací bude zapotřebí ji zkonzumovat poměrně rychle. Dragon totiž při zpáteční cestě poveze spoustu různých vzorků, z čehož plyne, že jeho „mrazák“ se musí během jednoho měsíce vyprázdnit.

„Pro astronauty je to opravdu výjimečný zážitek, ale když tohle dostanou, nemají žádné místo, kam by to mohli dát,“ konstatovala Vickie Kloeris z NASA v rozhovoru pro NPR. „Je to těžké, ale jistě to ve stanovené době zvládnou sníst.“

Zdroj: NPR, Foto: NASA

Podívejte se na start rakety Falcon 9 z Kennedy Space Center na Floridě:

Témata článku: Vesmír, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, SpaceX, Raketa, Falcon, Jídlo, Kosmické záření, Parkinsonova choroba, Společnost spacex, Package, Parkinson, Stanovená doba, Samostatná zmínka, Spaceborn, Vědecký projekt, Astronaut, Zmrzlina, Dragon, Florida, Dostupná informace, ISS, Posádka, NPR, Výjimečný zážitek

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

Včera | Mihulka Stanislav

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

22.  11.  2017 | Mihulka Stanislav | 4

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

21.  11.  2017 | Kubala Petr | 19