Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu

Nepilotovaná nákladní kosmická loď Dragon společnosti SpaceX, kterou tento týden vynesla do vesmíru raketa Falcon 9, úspěšně dorazila na ISS. A astronauti v ní mj. nalezli skutečnou (nikoliv sušenou) zmrzlinu – konkrétně 30 balení Blue Bell a několik zmrzlinových tyčinek Snickers.

Na palubě rakety se rovněž nacházely věci potřebné pro realizaci více než 250 vědeckých projektů – například experimentu zaměřeného na růst bílkovinných krystalů ve vesmíru, který by nám mohl pomoct lépe porozumět Parkinsonově chorobě.

Samostatnou zmínku si zaslouží také tzv. Spaceborne Computer a ISS-CREAM (přístroj k měření částic kosmického záření).

Pokud jde o zmrzlinu, podle dostupných informací bude zapotřebí ji zkonzumovat poměrně rychle. Dragon totiž při zpáteční cestě poveze spoustu různých vzorků, z čehož plyne, že jeho „mrazák“ se musí během jednoho měsíce vyprázdnit.

„Pro astronauty je to opravdu výjimečný zážitek, ale když tohle dostanou, nemají žádné místo, kam by to mohli dát,“ konstatovala Vickie Kloeris z NASA v rozhovoru pro NPR. „Je to těžké, ale jistě to ve stanovené době zvládnou sníst.“

Zdroj: NPR, Foto: NASA

Podívejte se na start rakety Falcon 9 z Kennedy Space Center na Floridě:

Témata článku: Vesmír, NASA, SpaceX, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Jídlo, Falcon, Kosmické záření, Parkinsonova choroba, Dragon, Florida, Dostupná informace, Astronaut, ISS, Samostatná zmínka, Výjimečný zážitek, Parkinson, NPR, Posádka, Stanovená doba, Vědecký projekt, Zmrzlina

• František Staněk 18. 8. 2017 16:17:54
    K čemu je na ISS potřeba mrazák, když teplota vesmíru kolem stanice má ve...
  • franta321 18. 8. 2017 9:50:16
    "Posádka ISS si díky SpaceX konečně může vychutnat zmrzlinu" No sláva, to...
  • zmfcz 18. 8. 2017 7:26:33
    S těma tyčinkama bych byl opatrný. Kdo četl Marťana, ví.

Sondy Voyager už čtyřicet let plují vesmírem. Nesou důkazy o lidském životě

** Dnes uplynulo 40 let od startu sondy Voyager 2 ** Ta během své mise jako jediná v historii lidstva mise navštívila orbity hned čtyř planet ** Za dva týdny oslaví stejné výročí i sonda Voyager 1

Včera | Schwarzman Marek | 1

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových

18.  8.  2017 | Kubala Petr | 4

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4