Poslechněte si, jak zní vesmír. NASA zveřejnila kolekci fascinujících zvuků

NASA krátce před Haloweenem publikovala obsáhlý playlist zvuků vesmíru. Některé z nich jsou krásné, další hrůzostrašné a jiné zkrátka… divné. Všechny však mají společného to, že rozhodně stojí za poslechnutí.

Je ovšem nutné dodat, že se nejedná o klasické audio nahrávky. Tedy i pokud byste se fyzicky nacházeli například na oběžné dráze Saturnu a špicovali uši, nic takového byste neslyšeli. Jde totiž o data z různých kosmických sond a nástrojů, která byla dodatečně konvertována do podoby zvukových vln.

Pokud bychom na základě tohoto playlistu měli stanovit nejděsivější místo ve Sluneční soustavě, vyhrál by nepochybně Jupiter a jeho měsíce. Například zvuky, které doprovázely vstup sondy Juno do magnetického pole Jupitera, by se klidně mohly uplatnit v nějakém filmovém hororu.

Mimochodem, značně intenzivní zvuky může vygenerovat i magnetosféra Země. „V oblastech s magnetickými poli, jako je vesmírné prostředí obklopující naši planetu, jsou částice neustále přehazovány sem a tam pohybem různých elektronických vln, známých jako plazmové vlny,“ vysvětluje NASA.

A právě tyto plazmové vlny vytvářejí jakousi rytmickou kakofonii, kterou lze – se správnými nástroji – slyšet napříč vesmírem...