Poslechněte si, jak zní vesmír. NASA zveřejnila kolekci fascinujících zvuků

NASA krátce před Haloweenem publikovala obsáhlý playlist zvuků vesmíru. Některé z nich jsou krásné, další hrůzostrašné a jiné zkrátka… divné. Všechny však mají společného to, že rozhodně stojí za poslechnutí.

Je ovšem nutné dodat, že se nejedná o klasické audio nahrávky. Tedy i pokud byste se fyzicky nacházeli například na oběžné dráze Saturnu a špicovali uši, nic takového byste neslyšeli. Jde totiž o data z různých kosmických sond a nástrojů, která byla dodatečně konvertována do podoby zvukových vln.

Pokud bychom na základě tohoto playlistu měli stanovit nejděsivější místo ve Sluneční soustavě, vyhrál by nepochybně Jupiter a jeho měsíce. Například zvuky, které doprovázely vstup sondy Juno do magnetického pole Jupitera, by se klidně mohly uplatnit v nějakém filmovém hororu.

Mimochodem, značně intenzivní zvuky může vygenerovat i magnetosféra Země. „V oblastech s magnetickými poli, jako je vesmírné prostředí obklopující naši planetu, jsou částice neustále přehazovány sem a tam pohybem různých elektronických vln, známých jako plazmové vlny,“ vysvětluje NASA.

A právě tyto plazmové vlny vytvářejí jakousi rytmickou kakofonii, kterou lze – se správnými nástroji – slyšet napříč vesmírem...

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Zvuk, Astronomie, Saturn, Sluneční soustava, Jupiter, Juno, Zvuková vlna, Magnetické pole, Playlist, Nástroj, Vlna, Kolekce, Sonda, Oběžná dráha, Správný nástroj, Klasické audio

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

Včera | Mihulka Stanislav

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

22.  11.  2017 | Mihulka Stanislav | 4

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

21.  11.  2017 | Kubala Petr | 19