Vesmír | Zvuk

Poslechněte si, jak zní vesmír. NASA zveřejnila kolekci fascinujících zvuků

NASA krátce před Haloweenem publikovala obsáhlý playlist zvuků vesmíru. Některé z nich jsou krásné, další hrůzostrašné a jiné zkrátka… divné. Všechny však mají společného to, že rozhodně stojí za poslechnutí.

Je ovšem nutné dodat, že se nejedná o klasické audio nahrávky. Tedy i pokud byste se fyzicky nacházeli například na oběžné dráze Saturnu a špicovali uši, nic takového byste neslyšeli. Jde totiž o data z různých kosmických sond a nástrojů, která byla dodatečně konvertována do podoby zvukových vln.

Pokud bychom na základě tohoto playlistu měli stanovit nejděsivější místo ve Sluneční soustavě, vyhrál by nepochybně Jupiter a jeho měsíce. Například zvuky, které doprovázely vstup sondy Juno do magnetického pole Jupitera, by se klidně mohly uplatnit v nějakém filmovém hororu.

Mimochodem, značně intenzivní zvuky může vygenerovat i magnetosféra Země. „V oblastech s magnetickými poli, jako je vesmírné prostředí obklopující naši planetu, jsou částice neustále přehazovány sem a tam pohybem různých elektronických vln, známých jako plazmové vlny,“ vysvětluje NASA.

A právě tyto plazmové vlny vytvářejí jakousi rytmickou kakofonii, kterou lze – se správnými nástroji – slyšet napříč vesmírem...

Váš názor Další článek: Už žádné opilé řeči. WhatsApp umožní rychle smazat nevhodnou zprávičku

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Sluneční soustava, NASA, Zvuk, Jupiter, Saturn, Juno, Klasické audio, Sonda, Magnetosféra, Kako, Zvuková vlna, Vlna, Magnetické pole, Kolekce, Oběžná dráha, Základ toho, Vesmírné prostředí, Správný nástroj, Nástroj, Playlist

Dost bylo moderních Windows 10. Pojďme je přebarvit zpět na Windows 95

** Stařičké Windows 2000 nedávno oslavily 20 let ** Někteří z vás si postěžovali, že to byly poslední hezké Windows ** Fajn, ukážeme vám, jak přebarvit Desítky o 25 let zpět

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího