Vesmír | Zvuk

Poslechněte si, jak zní vesmír. NASA zveřejnila kolekci fascinujících zvuků

NASA krátce před Haloweenem publikovala obsáhlý playlist zvuků vesmíru. Některé z nich jsou krásné, další hrůzostrašné a jiné zkrátka… divné. Všechny však mají společného to, že rozhodně stojí za poslechnutí.

Je ovšem nutné dodat, že se nejedná o klasické audio nahrávky. Tedy i pokud byste se fyzicky nacházeli například na oběžné dráze Saturnu a špicovali uši, nic takového byste neslyšeli. Jde totiž o data z různých kosmických sond a nástrojů, která byla dodatečně konvertována do podoby zvukových vln.

Pokud bychom na základě tohoto playlistu měli stanovit nejděsivější místo ve Sluneční soustavě, vyhrál by nepochybně Jupiter a jeho měsíce. Například zvuky, které doprovázely vstup sondy Juno do magnetického pole Jupitera, by se klidně mohly uplatnit v nějakém filmovém hororu.

Mimochodem, značně intenzivní zvuky může vygenerovat i magnetosféra Země. „V oblastech s magnetickými poli, jako je vesmírné prostředí obklopující naši planetu, jsou částice neustále přehazovány sem a tam pohybem různých elektronických vln, známých jako plazmové vlny,“ vysvětluje NASA.

A právě tyto plazmové vlny vytvářejí jakousi rytmickou kakofonii, kterou lze – se správnými nástroji – slyšet napříč vesmírem...

Váš názor Další článek: Už žádné opilé řeči. WhatsApp umožní rychle smazat nevhodnou zprávičku

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, NASA, Zvuk, Jupiter, Sluneční soustava, Saturn, Jak, Magnetosféra, Nástroj, Sonda, Kolekce, Kako, Magnetické pole, Klasické audio, Oběžná dráha, Správný nástroj, Vlna, Juno, Zvuková vlna, Playlist, Základ toho, Vesmírné prostředí

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

WindowsFX: Nainstalujte to mamce a taťkovi. Ani nepoznají, že to je Linux