Pošlete své jméno na Mars. Je to jednodušší než registrace účtenky

Budeme si muset ještě pár let nebo desetiletí počkat, než se na Mars vydáme osobně. Už dnes tam ale můžete poslat alespoň své jméno... nebo jméno blízké osoby a obdarovat ji netradičním dárkem. Na rozdíl od nejrůznějších prodejů hvězd či pozemků na Měsíci je tohle zdarma a skutečné.

Stačí na webu NASA vyplnit jednoduchý formulář. Potřebovat budete jen své jméno a roletkou vybrat Českou republiku. Zadání e-mailu je nepovinné.

Pokud to stihnete do 1. listopadu, tak NASA vaše jméno společně se jmény stovek tisíc dalších pozemšťanů nahraje na čip, který bude umístěn na palubu sondy InSight. V pátek ráno bylo na palubě 3830 Čechů a Češek.

Kampaň není nová. Možná, že na sondě své jméno už máte. InSight měl totiž původně odstartovat už v loňském roce, ale na klíčovém vědeckém přístroji se objevil technický problém s netěsností. NASA musela přístroj vyměnit a sonda tak propásla startovací okno, ve kterém je postavení Země a Marsu pro let nejvýhodnější.

Novým termínem pro start je květen 2018. Na Marsu sonda dosedne v listopadu téhož roku. Konstrukčně vychází InSight z osvědčené sondy Phoenix, která přistála v oblasti marsovského pólu v roce 2008. Úkoly ale budou jiné. Cílem InSight je průzkum marsovského nitra.

InSight bude mít na palubě tři přístroje. Prvním je seismometr (SEIS), druhým je přístroj pro měření tepelného toku (HP). Sonda se dostane až 5 metrů hluboko pod povrch. Posledním přístrojem je experiment pro měření rotace Marsu (RISE), což by nám mělo říct něco o marsovském jádře.

Diskuze (4) Další článek: Siri tvrdila, že je hymnou Bulharska hudební hit Despacito

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, Zajímavosti, Mars, Měsíc, Astronomie, NASA, Přístroj, InSight, Paluba, Tepelný tok, Jed, Rise, Technický problém, Lockheed, Jednoduchý formulář, Nový termín, Sonda, SEIS, Účtenka, Marsovské nitro, Phoenix, Česká republika, Registrace

Loopwheels znovu vymyslelo kolo. Místo drátů má v ráfcích kompozitové pružiny, které vylepší komfort jízdy

** Proč vymýšlet kolo? Protože ho lze vymyslet lépe! ** Kola Loopwheels nabízejí integrované odpružení ** Cílem je poskytnout pohodlnější a klidnější jízdu

Nová americká jaderná puma změní strategii boje

Musk pošle lidi na oblet Měsíce. Japonský podnikatel Maezawa vezme na cestu až osm umělců

** SpaceX chce nejdříve v roce 2023 vyslat lidi na oblet Měsíce ** Hlavním pasažérem bude japonský podnikatel Jusaku Maezawa, který vezme na cestu až 8 umělců ** Pětidenní cesta proběhne v chystané lodi BFS

Alza si za osobní odběr účtuje už 45 Kč. Když zaplatíte předem, dostanete slevu

** Osobní odběr v Alze vyjde na 45 Kč ** Když zaplatíte kartou předem, dostanete slevu 30 Kč ** Většina ostatních e-shopů poplatek za osobní odběr nevede

Přichází revoluce v oblasti deodorantů!

** Britští vědci odhalili uzlový bod procesů, kterými vzniká nejpronikavější složka lidského tělesného pachu ** Nové generaci deodorantů by mohl dodat na síle cílený zásah do života malé skupinky kožních bakterií ** Podle některých vědců by to ale znamenalo zpřetrhat pouta mezi člověkem a mikrobem