Morfovatelná strukturní geometrie umožňuje FCX-001 optimalizovat výkon v různých letových podmínkách.

Morfovatelná strukturní geometrie umožňuje FCX-001 optimalizovat výkon v různých letových podmínkách.

Jádrem „fly-by-wire“ systému jsou 3 samostatné a nezávislé počítače řídící let.

Jádrem „fly-by-wire“ systému jsou 3 samostatné a nezávislé počítače řídící let.

Kabina se může pochlubit značně vylepšeným designem. Počet, polohu... sedadel lze měnit dle aktuálních potřeb.

Kabina se může pochlubit značně vylepšeným designem. Počet, polohu... sedadel lze měnit dle aktuálních potřeb.

Virtuální kokpit. Odtsranění tradičního MFD (Multi Function Display) pro lepší viditelnost ze sedadla pilota vytváří zcela nový zážitek.

Virtuální kokpit. Odtsranění tradičního MFD (Multi Function Display) pro lepší viditelnost ze sedadla pilota vytváří zcela nový zážitek.

Podvozek je založen na kombinaci netradiční geometrie a moderních materiálů.

Podvozek je založen na kombinaci netradiční geometrie a moderních materiálů.

Rám helikoptéry prý dokáže sbírat, uskladňovat a distribuovat vnější energii, nebo energii systému, která již není používána pro účely letu.

Rám helikoptéry prý dokáže sbírat, uskladňovat a distribuovat vnější energii, nebo energii systému, která již není používána pro účely letu.

Celkový pohled na kokpit.

Celkový pohled na kokpit.

Protimomentový systém byl kvůli větší bezpečnosti umístěn do ocasní části.

Protimomentový systém byl kvůli větší bezpečnosti umístěn do ocasní části.

Jádrem „fly-by-wire“ systému jsou 3 samostatné a nezávislé počítače řídící let.
Kabina se může pochlubit značně vylepšeným designem. Počet, polohu... sedadel lze měnit dle aktuálních potřeb.
Virtuální kokpit. Odtsranění tradičního MFD (Multi Function Display) pro lepší viditelnost ze sedadla pilota vytváří zcela nový zážitek.
Podvozek je založen na kombinaci netradiční geometrie a moderních materiálů.
8
Fotogalerie

Prohlédněte si helikoptéru s morfovatelnými listy rotoru

Bell na texaském Heli-Expo představil radikální koncept helikoptéry, která v závislosti na aktuálních podmínkách dokáže měnit tvary čepelí rotoru.

Rám tzv. FCX-001 je vyroben z moderních udržitelných materiálů. Pilotní systém lze ovládat prostřednictvím rozšířené reality a „počítačového asistenta“ (umělé inteligence). Cestující mohou během letu sledovat televizi, účastnit se videokonferencí atd.

V ocasní části je umístěn protimomentový systém, díky kterému je vrtulník bezpečnější, výkonnější a méně hlučný. Samostatnou zmínku si zaslouží také hybridní pohonný systém a netradiční podvozek.

„Před šesti měsíci jsme vytvořili speciální tým, který se zaměřil na nově vznikající technologie a na to, jak bychom je mohli začlenit do našich produktů,“ konstatoval Mitch Snyder, prezident a CEO Bell Helicopter, během Heli-Expo.

Jak se vám výsledek práce výše zmíněného týmu líbí?

Zdroj: Bell Helicopters

Určitě si přečtěte

Články odjinud