Vesmír | Astronomie

Prohlédněte si ohromující snímky nových hvězd, které vznikají v naší galaxii

Evropská kosmická agentura (ESA) zveřejnila fascinující panoramatickou fotografii komplexu oblaků, ve kterém se rodí nové hvězdy. Tu svého času pořídil teleskop Herschel Space Observatory.

Dotyčný komplex se nachází v souhvězdí Kasiopeji a je tvořen třemi oblastmi označovanými jako W3, W4 a W5. Poprvé ho zaznamenal holandský astronom Gart Westerhout a to už v padesátých letech minulého století.

„Jde o jednu z nejlepších oblastí pro studování života a smrti masivních hvězd v naší Mléčné dráze,“ vysvětlila ESA.

Důvodem je skutečnost, že infračervené vlnové délky s vysokým rozlišením, které Herschelův teleskop využíval, dokázaly skvěle zachytit zář hvězdného prachu rozptýleného ve výše zmíněných oblacích. To vědcům umožnilo sledovat, jak kolem novorozených hvězd proudí hvězdný plyn.

„Mnoho zárodků nových hvězd bylo v tomto komplexu – zvláště ve W3 a W5 – pozorováno podél pilířů, hran a dalších prvků, které byly do oblačného materiálu vytesány silným působením blízkých masivních hvězd,“ uvedla ESA.

Zdroj: ScienceAlert, ESA

Váš názor Další článek: Intel oficiálně představil nové desktopové čipy 8. generace, za více jader si ale trochu připlatíte

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Sluneční soustava, ESA, Vysoké rozlišení, Oblaka, Souhvězdí, Teleskop, Mléčná dráha, Nová hvězda, Kosmická agentura, Galaxie, Nejlepší oblast, Herschel, Minulé století, Komplex, Padesátý rok, Hvězda, Nový, Masivní hvězda

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme IR, ovládneme světýlko přes Bluetooth a vyšleme zprávu na sto metrů

** Budeme odposlouchávat IR ovladač klimatizace ** Vyrobíme laciný rádiový vysílač ** Vyzkoušíme komunikaci pomocí Bluetooth a v pásmu 433 MHz

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

** Policisty poblíž San Franciska zaujala Tesla se spícím řidičem ** Donutili vozidlo zpomalit a následně probudili překvapeného řidiče ** Vozidlo podle dostupných informací jelo v režimu autopilota

Zapomeňte na kabely, vědci už mají prototyp 120kW bezdrátové nabíječky pro elektromobily

** Vědci představili prototyp výkonné bezdrátové nabíječky pro elektromobily ** I přes vysoký výkon se pyšní vysokou efektivitou ** Bude budoucnost nabíjení elektromobilů bezdrátová?

22 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci