Vesmír | Astronomie

Prohlédněte si ohromující snímky nových hvězd, které vznikají v naší galaxii

Evropská kosmická agentura (ESA) zveřejnila fascinující panoramatickou fotografii komplexu oblaků, ve kterém se rodí nové hvězdy. Tu svého času pořídil teleskop Herschel Space Observatory.

Dotyčný komplex se nachází v souhvězdí Kasiopeji a je tvořen třemi oblastmi označovanými jako W3, W4 a W5. Poprvé ho zaznamenal holandský astronom Gart Westerhout a to už v padesátých letech minulého století.

„Jde o jednu z nejlepších oblastí pro studování života a smrti masivních hvězd v naší Mléčné dráze,“ vysvětlila ESA.

Důvodem je skutečnost, že infračervené vlnové délky s vysokým rozlišením, které Herschelův teleskop využíval, dokázaly skvěle zachytit zář hvězdného prachu rozptýleného ve výše zmíněných oblacích. To vědcům umožnilo sledovat, jak kolem novorozených hvězd proudí hvězdný plyn.

„Mnoho zárodků nových hvězd bylo v tomto komplexu – zvláště ve W3 a W5 – pozorováno podél pilířů, hran a dalších prvků, které byly do oblačného materiálu vytesány silným působením blízkých masivních hvězd,“ uvedla ESA.

Zdroj: ScienceAlert, ESA

Váš názor Další článek: Intel oficiálně představil nové desktopové čipy 8. generace, za více jader si ale trochu připlatíte

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Sluneční soustava, ESA, Nový, Mléčná dráha, Oblaka, Kosmická agentura, Nejlepší oblast, Teleskop, Nová hvězda, Vysoké rozlišení, Souhvězdí, Hvězda, Galaxie, Komplex, Herschel, Minulé století, Padesátý rok, Masivní hvězda

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 28