Prohlédněte si ohromující snímky nových hvězd, které vznikají v naší galaxii

Evropská kosmická agentura (ESA) zveřejnila fascinující panoramatickou fotografii komplexu oblaků, ve kterém se rodí nové hvězdy. Tu svého času pořídil teleskop Herschel Space Observatory.

Dotyčný komplex se nachází v souhvězdí Kasiopeji a je tvořen třemi oblastmi označovanými jako W3, W4 a W5. Poprvé ho zaznamenal holandský astronom Gart Westerhout a to už v padesátých letech minulého století.

„Jde o jednu z nejlepších oblastí pro studování života a smrti masivních hvězd v naší Mléčné dráze,“ vysvětlila ESA.

Důvodem je skutečnost, že infračervené vlnové délky s vysokým rozlišením, které Herschelův teleskop využíval, dokázaly skvěle zachytit zář hvězdného prachu rozptýleného ve výše zmíněných oblacích. To vědcům umožnilo sledovat, jak kolem novorozených hvězd proudí hvězdný plyn.

„Mnoho zárodků nových hvězd bylo v tomto komplexu – zvláště ve W3 a W5 – pozorováno podél pilířů, hran a dalších prvků, které byly do oblačného materiálu vytesány silným působením blízkých masivních hvězd,“ uvedla ESA.

Zdroj: ScienceAlert, ESA

Váš názor Další článek: Intel oficiálně představil nové desktopové čipy 8. generace, za více jader si ale trochu připlatíte

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Sluneční soustava, ESA, Souhvězdí, Oblaka, Kosmická agentura, Herschel, Padesátý rok, Mléčná dráha, Vysoké rozlišení, Nejlepší oblast, Nový, Komplex, Nová hvězda, Minulé století, Masivní hvězda, Teleskop, Galaxie, Hvězda

Windows 10 už jsou na 700 milionech počítačů, ale není to jen labutí píseň?

** Windows 10 překonaly hranici 700 milionů instalací ** To je úctyhodné číslo a miliarda se blíží ** Analýzy ale i tak ukazují proměnu, jak používáme počítače a mobily