Těžební společnost Rio Tinto Iron One v západní Austrálii začala provozovat plně autonomní vlak. Foto: Rio Tinto

Těžební společnost Rio Tinto Iron One v západní Austrálii začala provozovat plně autonomní vlak. | Foto: Rio Tinto

Ten už dokončil svou první „misi“, když úspěšně urazil trasu dlouhou téměř 100 kilometrů. Foto: Rio Tinto

Ten už dokončil svou první „misi“, když úspěšně urazil trasu dlouhou téměř 100 kilometrů. | Foto: Rio Tinto

„Rio Tinto je hrdá na to, že je lídrem v inovacích a autonomních technologií v globálním těžebním průmyslu, což nám přináší dlouhodobé konkurenční výhody při budování dolů budoucnosti,“ uvedl generální ředitel firmy Chris Salisbury ve svém prohlášení. Foto: Rio Tinto

„Rio Tinto je hrdá na to, že je lídrem v inovacích a autonomních technologií v globálním těžebním průmyslu, což nám přináší dlouhodobé konkurenční výhody při budování dolů budoucnosti,“ uvedl generální ředitel firmy Chris Salisbury ve svém prohlášení. | Foto: Rio Tinto

Rio Tinto doufá, že do konce roku 2018 bude mít celou plně autonomní železniční síť.  Foto: Rio Tinto

Rio Tinto doufá, že do konce roku 2018 bude mít celou plně autonomní železniční síť. | Foto: Rio Tinto

Nejprve však bude muset splnit všechna kritéria požadovaná australskými úřady a získat patřičná povolení. Foto: Rio Tinto

Nejprve však bude muset splnit všechna kritéria požadovaná australskými úřady a získat patřičná povolení. | Foto: Rio Tinto

Ten už dokončil svou první „misi“, když úspěšně urazil trasu dlouhou téměř 100 kilometrů. Foto: Rio Tinto
„Rio Tinto je hrdá na to, že je lídrem v inovacích a autonomních technologií v globálním těžebním průmyslu, což nám přináší dlouhodobé konkurenční výhody při budování dolů budoucnosti,“ uvedl generální ředitel firmy Chris Salisbury ve svém prohlášení. Foto: Rio Tinto
Rio Tinto doufá, že do konce roku 2018 bude mít celou plně autonomní železniční síť.  Foto: Rio Tinto
Nejprve však bude muset splnit všechna kritéria požadovaná australskými úřady a získat patřičná povolení. Foto: Rio Tinto
5
Fotogalerie

První vlak, který jezdí sám po běžných kolejích. Vozí železnou rudu

Těžební společnost Rio Tinto Iron Ore v západní Austrálii začala provozovat plně autonomní vlak. Ten už dokončil svou první „misi“, když úspěšně urazil trasu dlouhou téměř 100 kilometrů.

„Rio Tinto je hrdá na to, že je lídrem v inovacích a autonomních technologií v globálním těžebním průmyslu, což nám přináší dlouhodobé konkurenční výhody při budování dolů budoucnosti,“ uvedl generální ředitel firmy Chris Salisbury ve svém prohlášení.

„Pro řízení našich budoucích operací jsou vytvářeny nové role a naši současnou pracovní sílu připravujeme na nové způsoby práce, abychom zajistili, že zůstane součástí našeho průmyslu,“ dodal.

Podobné vlaky se porůznu používají již od počátku letošního roku, ale na jejich palubách jsou stále přítomni strojvůdci. Lze tedy hovořit pouze o částečné autonomii.

Rio Tinto doufá, že do konce roku 2018 bude mít celou plně autonomní železniční síť. Nejprve však bude muset splnit všechna kritéria požadovaná australskými úřady a získat patřičná povolení.

Zdroj: Futurism

Určitě si přečtěte

Články odjinud