První reálné fotografie astronautů v novém skafandru SpaceX. Není to takové sci-fi jako tenkrát na figuríně

Aktualizováno 12. srpna 2019: NASA a SpaceX uspořádaly trénink předstartovních činností. Budou je muset zvládnout astronauti, kteří se v kosmické lodi Dragon vydají do vesmíru. Vůbec poprvé si díky tomu můžeme prohlédnout, jak vypadá skafandr SpaceX na živých lidech. Je to trochu menší sci-fi než tenkrát na figuríně, že?

SpaceX má v plánu poslat lidi do vesmíru ve vlastní kosmické lodi Dragon, kterou už SpaceX ukazoval ve druhé generaci. Tentokrát ale Elon Musk ukázal i funkční design skafandru pro lidskou posádku.

Elon Musk zveřejnil fotku na jeho Instagramu a jak je vidět, jedná se o velmi jednoduchý design kombinující bílou a černou barvu s poměrně tenkým profilem. Helma vypadá velmi futuristicky, jako z nějakého vědeckofantastického filmu, což ale není na škodu a naopak to přidá na přitažlivosti celého projektu.

Video z testování přistávacích systémů kosmické lodi Dragon 2:

K fotografii Elon Musk ještě uvedl, že se jedná o funkční kus a bylo velmi těžké vybalancovat estetiku a funkčnost. Oblek již prošel testy ve vakuu a dalších fotek bychom se měli dočkat již brzy. Nutno ale ještě podotknout, že se jedná o obleky pro cestování a pohyb uvnitř lodi, nikoli pro venkovní použití.

Diskuze (40) Další článek: Život na Měsíci? Na lunárním povrchu se díky havárii sondy Berešit nacházejí pozemské organismy

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Kosmonautika, Elon Musk, Instagram, Sci-fi, Dragon, Vědeckofantastický film, Loď, Venkovní použití, Jak, Nová fotografie, Funkční design, Akt, Bílá barva, Příští rok, První člověk, Posa, Posádka, Spáč, Fotografie, Přitažlivost, Výpad, ELO, Tenký profil

25 nejlepších filmových parodií, které můžete vidět. Víme, kde je najdete online

Filmové parodie jsou divácky velmi vděčné a mezi filmaři oblíbené. Tvůrci v nich mohou totiž zcela beztrestně vykrádat cizí díla a v jejich nápodobě popustit uzdu své fantazii. Vybrali jsme nejlepší zahraniční i české parodie.