První reálné fotografie astronautů v novém skafandru SpaceX. Není to takové sci-fi jako tenkrát na figuríně

Aktualizováno 12. srpna 2019: NASA a SpaceX uspořádaly trénink předstartovních činností. Budou je muset zvládnout astronauti, kteří se v kosmické lodi Dragon vydají do vesmíru. Vůbec poprvé si díky tomu můžeme prohlédnout, jak vypadá skafandr SpaceX na živých lidech. Je to trochu menší sci-fi než tenkrát na figuríně, že?

SpaceX má v plánu poslat lidi do vesmíru ve vlastní kosmické lodi Dragon, kterou už SpaceX ukazoval ve druhé generaci. Tentokrát ale Elon Musk ukázal i funkční design skafandru pro lidskou posádku.

Elon Musk zveřejnil fotku na jeho Instagramu a jak je vidět, jedná se o velmi jednoduchý design kombinující bílou a černou barvu s poměrně tenkým profilem. Helma vypadá velmi futuristicky, jako z nějakého vědeckofantastického filmu, což ale není na škodu a naopak to přidá na přitažlivosti celého projektu.

Video z testování přistávacích systémů kosmické lodi Dragon 2:

K fotografii Elon Musk ještě uvedl, že se jedná o funkční kus a bylo velmi těžké vybalancovat estetiku a funkčnost. Oblek již prošel testy ve vakuu a dalších fotek bychom se měli dočkat již brzy. Nutno ale ještě podotknout, že se jedná o obleky pro cestování a pohyb uvnitř lodi, nikoli pro venkovní použití.

Diskuze (40) Další článek: Život na Měsíci? Na lunárním povrchu se díky havárii sondy Berešit nacházejí pozemské organismy

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Elon Musk, Kosmonautika, Instagram, Dragon, Sci-fi, První člověk, Posa, Funkční design, Funkční kus, Spáč, Tenký profil, Loď, Lidská posádka, Nová fotografie, ELO, Vědeckofantastický film, Příští rok, Posádka, Spa, Fotografie, Bílá barva, Akt, SKA

Yamaha A-S2200: poctivý integrovaný Hi-Fi zesilovač pro náročné [test]

Zesilovač Yamaha A-S2200 míří „mimo současnost“, a to nejen vzhledem. Výbavou a zvukem sází na seriózní hodnoty tradičního hi-fi, což je dozajista pro jistou skupinu milovníků dobré reprodukce „právě to ono“.

Daniel Březina
Hi-Fi
Vybrali jsme 13 tabletů, které se vyplatí koupit. Na své si přijdou děti i profíci

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

TabletyNákup a ceny
Programování elektroniky: Krabičko, sepni kontakt a stáhni firmware

Dnes si ukážeme, jak v Arduinu sepnout kontakt, o kterém nic moc nevíme, a jak dálkově aktualizovat firmware na čipech ESP8266 a ESP32.

Pojďme programovat elektroniku