Psi mohou děti chránit před rozvojem ekzému a mírnit příznaky astmatu

Taky váš vaše ratolesti neustále přemlouvají, abyste jim pořídili psa? Pak vás možná bude zajímat, že podle vědy tato zvířata mohou pomáhat s ochranou našich dětí před rozvojem ekzému a současně tišit symptomy astmatu.

Konkrétně jde o dvě různé studie, jejichž výsledky byly prezentovány na American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) Annual Scientific Meeting.

„Ačkoliv se ekzém běžně vyskytuje u kojenců, mnoho lidí neví, že existuje progres od ekzému k potravinovým alergiím, nazálním alergiím a astmatu,“ uvedla autorka první z nich, Gagandeep Cheema. „Chtěli jsme vědět, jestli vlastnictví psa vyvolává ochranný efekt, který tento progres zpomaluje.“

Cheema a její kolegové se zaměřili na matky, které se během těhotenství alespoň hodinu denně vyskytovaly v přítomnosti psa. Zjistili, že jejich potomci měli kolem 2 let věku značně nižší riziko vzniku ekzému, přičemž tento účinek začal mizet v cca 10 letech.

Druhá studie byla poněkud komplikovanější. Její autoři studovali vliv proteinu, který ovlivňuje dětí trpící alergiemi na zvířata a současně bakterií a dalších elementů, které psi mohou přenášet. Vyšlo najevo, že pokud jde o symptomy astmatu, bakterie apod. mají zjevný ochranný efekt, nicméně protein (alergen) naopak může způsobit jejich zhoršení.

Tento smíšený závěr lze interpretovat tak, že astmatikům s alergií na zvířata se pobyt ve psí společnosti nedá zrovna doporučit, avšak samotné bakterie by se teoreticky mohly stát základem nové terapie určené k mírnění symptomů.

Zdroj: IFLScience

Diskuze (8) Další článek: Amazon hlásí rekordní zvýšení příjmů o 34 %, Jeff Bezos je opět nejbohatším člověkem planety

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Medicína, Bakterie, Děti, Zvířata, Psi, Symptom, Pobyt, Zvíře, Nízké riziko, Alergie, Astma, Rozvoj, Pes, Ekzém, Těhotenství, Ochranný efekt, Příznaky

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Vyzkoušeli jsme špičkovou meteostanici. Má Wi-Fi a na webu kreslí podrobné grafy

** Vyzkoušeli jsme špičkovou poloprofesionální meteostanici ** Má skvělou venkovní sondu a Wi-Fi ** Data posílá na Weather Underground

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce