Psychedelické drogy snižují ochotu k páchání trestné činnosti

Nová studie odhalila, že magické houbičky, LSD atd. mají určitý potenciál zabránit trestné činnosti. Tým odborníků analyzoval data z US National Survey on Drug Use and Health shromážděná během a na vzorku 480 000 dospělých respondentů doložil, že klasická psychedelika snižují ochotu k páchání zločinů.

U jedinců, kteří užívání těchto látek přiznali, byla zaznamenána o 17 % nižší pravděpodobnost zatčení za krádež, o 22 % nižší pravděpodobnost zatčení za majetkovou trestnou činnost, o 18 % nižší pravděpodobnost zatčení za násilnou trestnou činnost a o 12 % nižší pravděpodobnost zatčení za spáchání napadení.

Pro jiné nelegální látky přitom platí pravý opak – jejich konzumace byla ve velké míře spojená se zvýšenou pravděpodobností krimininálního jednání.

„Tato zjištění jsou v souladu se stále rostoucím počtem výzkumů, které naznačují, že klasická psychedelika přinášejí trvalé psychologické a prosociální výhody,“ uvedl Peter Hendricks z University of Alabama at Birmingham.

Není tedy vyloučeno, že jednoho dne se vybrané rizikové skupiny (například potenciální recidivisté) budou „léčit“ právě pomocí psychedelik.

„Naše nálezy naznačují, že ochranné efekty užívání klasických psychedelik jsou způsobeny skutečným snížením antisociálního chování – nikoliv lepší schopností vyhýbat se zatčení,“ konstatoval Hendricks. „Jednoduše řečeno, pozitivní efekty spojené s užíváním klasických psychedelik se zdají být spolehlivé.“

Zdroj: UAB

Témata článku: Medicína, Výzkum, Zdraví, Psychika, Drogy, Pravděpodobnost, Skutečné snížení, Trestná činnost, Rostoucí počet, Zatčení, Nová studie, Činnost, Birmingham, Psychedelická droga, Ochranný efekt, Ochota, Páchání, Nízká pravděpodobnost, Velká míra, Určitý potenciál

Pozemské mikroorganismy mohou cestovat vesmírem na kosmickém prachu

** Nový výzkum Edinburské univerzity potvrdil cestování mikroorganismů vesmírem ** Mikroorganismy si mohou „stopnout“ částice kosmického prachu a přesouvat na nich mezi planetami jednoho planetárního systému ** Pokud ale jde o cestování mikroorganismů mezi hvězdami, tak tam jsou odborníci mnohem skeptičtější

Včera | Mihulka Stanislav

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu