Renault na letošním Frankfurtském autosalonu (IAA) představil nový koncept Symbioz. Foto: Renault

Renault na letošním Frankfurtském autosalonu (IAA) představil nový koncept Symbioz. | Foto: Renault

Ten má reprezentovat střednědobou vizi zmíněné francouzské automobilky. Foto: Renault

Ten má reprezentovat střednědobou vizi zmíněné francouzské automobilky. | Foto: Renault

V blízké budoucnosti (Renault mluví o roku 2030) by měl vůz být kompatibilní i s hypermoderními rodinnými domy. Foto: Renault

V blízké budoucnosti (Renault mluví o roku 2030) by měl vůz být kompatibilní i s hypermoderními rodinnými domy. | Foto: Renault

Samořídící auto zkrátka pasažéry doveze až dovnitř a díky malé elektrické rozvodné síti se s obydlím propojí. Foto: Renault

Samořídící auto zkrátka pasažéry doveze až dovnitř a díky malé elektrické rozvodné síti se s obydlím propojí. | Foto: Renault

Následně si stáhne aktualizace softwaru nebo se začne bezdrátově dobíjet. A to v závislosti na tom, kam se chystáte. Foto: Renault

Následně si stáhne aktualizace softwaru nebo se začne bezdrátově dobíjet. A to v závislosti na tom, kam se chystáte. | Foto: Renault

Na víkendy a delší plánované vyjížďky si Symbioz připraví „plnou nádrž“, zatímco pro všední dny si nechá v akumulátorech jen tolik energie, aby to stačilo na běžný nákup. Foto: Renault

Na víkendy a delší plánované vyjížďky si Symbioz připraví „plnou nádrž“, zatímco pro všední dny si nechá v akumulátorech jen tolik energie, aby to stačilo na běžný nákup. | Foto: Renault

Může rovněž plnit funkci jakéhosi záložního generátoru pro vybrané spotřebiče. Foto: Renault

Může rovněž plnit funkci jakéhosi záložního generátoru pro vybrané spotřebiče. | Foto: Renault

To se bude hodit zejména v situacích, kdy vypadne elektřina. Foto: Renault

To se bude hodit zejména v situacích, kdy vypadne elektřina. | Foto: Renault

Interiér s čtyřmi otočnými sedadly a stolkem lze využívat i jako další obytný prostor – třeba v případě, že chcete poslouchat hudbu a nerušit své okolí. Foto: Renault

Interiér s čtyřmi otočnými sedadly a stolkem lze využívat i jako další obytný prostor – třeba v případě, že chcete poslouchat hudbu a nerušit své okolí. | Foto: Renault

Tento koncept je zajímavý nejen z hlediska funkcionality, ale i designu. Z předního pohledu upoutá pozornost spousta elektroluminiscenčních diod (LED). Foto: Renault

Tento koncept je zajímavý nejen z hlediska funkcionality, ale i designu. Z předního pohledu upoutá pozornost spousta elektroluminiscenčních diod (LED). | Foto: Renault

Z boku zase zaujme zpracování velkých kol či jednolité dveře s unikátním otevíráním.  Foto: Renault

Z boku zase zaujme zpracování velkých kol či jednolité dveře s unikátním otevíráním. | Foto: Renault

Za zmínku stojí také prosklená střecha, která pomůže prosvětlit a tím pádem i opticky zvětšit prostory vozu. Ne tedy, že by to 4,7 metrů dlouhé a skoro 2 metry široké auto potřebovalo... Foto: Renault

Za zmínku stojí také prosklená střecha, která pomůže prosvětlit a tím pádem i opticky zvětšit prostory vozu. Ne tedy, že by to 4,7 metrů dlouhé a skoro 2 metry široké auto potřebovalo... | Foto: Renault

Vynechat nelze ani technické údaje. Dva elektromotory mají společný výkon 671 koní (500 kW) a z 0 na 100 se vozidlo dostane za 6 sekund.

Vynechat nelze ani technické údaje. Dva elektromotory mají společný výkon 671 koní (500 kW) a z 0 na 100 se vozidlo dostane za 6 sekund.

Lithionky s kapacitou 72 kilowatthodin mu zajistí dojezd cca 500 kilometrů. Rychlonabíjení pak slibuje dobití 80 procent baterie za pouhých 20 minut.

Lithionky s kapacitou 72 kilowatthodin mu zajistí dojezd cca 500 kilometrů. Rychlonabíjení pak slibuje dobití 80 procent baterie za pouhých 20 minut.

Mimochodem, navzdory jeho vysoké autonomii (4. stupeň) v Renaultu Symbioz stále naleznete volant a pedály. Myslíte, že tyto prvky bude obsahovat i za 17 let?

Mimochodem, navzdory jeho vysoké autonomii (4. stupeň) v Renaultu Symbioz stále naleznete volant a pedály. Myslíte, že tyto prvky bude obsahovat i za 17 let?

Ten má reprezentovat střednědobou vizi zmíněné francouzské automobilky. Foto: Renault
V blízké budoucnosti (Renault mluví o roku 2030) by měl vůz být kompatibilní i s hypermoderními rodinnými domy. Foto: Renault
Samořídící auto zkrátka pasažéry doveze až dovnitř a díky malé elektrické rozvodné síti se s obydlím propojí. Foto: Renault
Následně si stáhne aktualizace softwaru nebo se začne bezdrátově dobíjet. A to v závislosti na tom, kam se chystáte. Foto: Renault
15
Fotogalerie

Renault ukázal auto blízké budoucnosti: Symbioz je jak pojízdný obývací pokoj

Auta už nebudou pouhými dopravními prostředky, ale spíše pojízdnými obývacími pokoji. Alespoň si to myslí Renault, jenž na letošním Frankfurtském autosalonu (IAA) představil nový koncept Symbioz. Ten má reprezentovat střednědobou vizi zmíněné francouzské automobilky.

V blízké budoucnosti (Renault mluví o roku 2030) by měl vůz být kompatibilní i s hypermoderními rodinnými domy. Samořídící auto zkrátka pasažéry doveze až dovnitř a díky malé elektrické rozvodné síti se s obydlím propojí.

Následně si stáhne aktualizace softwaru nebo se začne bezdrátově dobíjet. A to v závislosti na tom, kam se chystáte. Na víkendy a delší plánované vyjížďky si Symbioz připraví „plnou nádrž“, zatímco pro všední dny si nechá v akumulátorech jen tolik energie, aby to stačilo na běžný nákup. Může rovněž plnit funkci jakéhosi záložního generátoru pro vybrané spotřebiče, což se bude hodit zejména v situacích, kdy vypadne elektřina.

Interiér s čtyřmi otočnými sedadly a stolkem lze využívat i jako další obytný prostor – třeba v případě, že chcete poslouchat hudbu a nerušit své okolí.

Tento koncept je zajímavý nejen z hlediska funkcionality, ale i designu. Z předního pohledu upoutá pozornost spousta elektroluminiscenčních diod (LED). Z boku zase zaujme zpracování velkých kol či jednolité dveře s unikátním otevíráním. Za zmínku stojí také prosklená střecha, která pomůže prosvětlit a tím pádem i opticky zvětšit prostory vozu. Ne tedy, že by to 4,7 metrů dlouhé a skoro 2 metry široké auto potřebovalo...

Vynechat nelze ani technické údaje. Dva elektromotory mají společný výkon 671 koní (500 kW) a z 0 na 100 se vozidlo dostane za 6 sekund. Lithionky s kapacitou 72 kilowatthodin mu zajistí dojezd cca 500 kilometrů. Rychlonabíjení pak slibuje dobití 80 procent baterie za pouhých 20 minut. Mimochodem, navzdory jeho vysoké autonomii (4. stupeň) v Renaultu Symbioz stále naleznete volant a pedály. Myslíte, že tyto prvky bude obsahovat i za 17 let?

Zdroj: Renault

Určitě si přečtěte

Články odjinud