Revoluční baterie do elektrických aut může být nabita za 5 minut

Názory k článku

dolph1888  |  16. 05. 2017 17:09  |  Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.110

Slovo může ve mně vyvolává pocity jako u šmejdů, můžete vyhrát, můžete dostat cenu. Ke konci je povedeně uveden rok 2015 u jiného případu a kdepak ty baterie máme (2017+)? Nejde tedy pokud rozumím o zvýšení kapacity či snížení hmotnosti baterie, ale pouze o "možnost" rychlejšího nabíjení. Nemluvil bych o revoluci. Druhou věcí jsou ty organické sloučeniny a nanomateriály. Organika mi zavání ne zrovna ekologickými látkami (nevím co přesně tím myslí) a ty nanomateriály ještě komplikovanější recyklací, kde kontrolovaný prostor, řízená ventilace a velmi kvalitní filtry budou asi samozřejmostí.
> Revoluce budou zcela ekologické baterie, s minimálně x100 (revoluce v silové energetice vyžaduje baterie x1k, x10k) vyšší kapacitou při dnešní hmotnosti (tedy mnohem vyšší hustota energie), které v letadlech i v zaoceánských lodí nahradí kerosin resp. mazut. Nyní se každý může zamyslet, jak bezpečné takové baterie budou, bez ohledu na chemický princip. Jeden problém a výbuch bude vidět i slyšet široko daleko. Dnes neumíme dokonale zabezpečit ani baterii do smartu.
Dodatek: Málem bych zapomněl, těch 400km je doufám myšleno s plynem na podlaze, zapnutým topením / klimatizací a hudbou co zesík dá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Infeld  |  16. 05. 2017 17:42  |  Macintosh OS X Chrome 58.0.3029.110

Ještě vybudovat síť, která skutečně zvládne nabíjet třeba čtyři auta vedle sebe na plný výkon. V současnosti je to problém i na kterémkoliv superchargeru od Tesly - jakmile je plně vytížený, tak dává třeba jen 40A z deklarovaných "až 350". A i těch 350A to rozhodně nestíhá za 5 minut nabít.
Na tuhle krásnou baterku bude tedy potřeba tak 20x navýšit kapacity rozvodných sítí, jinak to je jen teoretická hodnota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
madloki  |  16. 05. 2017 17:51  |  Android Chrome 57.0

Poslednich 10 let ctu o tom, jak uz za 3 roky ... a od Lipo jsme se nikam neposunuli.Zato mame lipo s nanomaterialy, tedy "tvrdsi" (snese vyssi vybijeci proud), ale s kratsi zivotnostiPak mame lipo s grafenem, vydrzi dyl a snese vybijeni vyssim proudem, jenze vazi temer dvojnasobek.Rychle nabit taky jde, ale snizi se brutalne zivotnost.Jediny progress je, ze co Tesla ve velkem vyrabi akupacky z cinskych lipo tuzek (18650), sly tyto s cenou dolu - ale tak trochu nam dochazeji zdroje lithia v koncentraci, aby se jeho tezba vubec vyplatila. A to nepocitame ekologicke skody vznikle spalovanim uhli na nabijeni tech baterii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2017 18:08 | Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.110

Už jsem se bál, že tenhle týden nebude článek o revolučních bateriích, které jsou prakticky hotové, zbývá jen dořešit detaily a výrobu a budeme si je moci koupit už za pouhé 2–3 roky. Děkuji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nowi  |  16. 05. 2017 18:50  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 58.0.3029.110

Mě by spíš zajímala elektrolytická výroba vodíku a auta na palivové články. Divný, že na tuhle možnost se postupně zapomíná a automobilky se od ní odkloňují.Dle mého by to bylo jedno z nejlepších využití solární nebo větrné energie právě na výrobu vodíku, elektrická síť by si taky odlehčila.A hlavně ten komfort by zůstal podobný jako u současných spalovacích motorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sumdumguy  |  16. 05. 2017 19:08  |  Microsoft Windows 7 Firefox 53.0

Uz me to taky sejri! Za podlesnich 10 let sem tu cet, no rekl bych v prumeru tak jeden clanek mesicne o nejakych revolucnich bateriich a technologiich... Kolik z toho se za tech 10 let dostalo do praxe? 0. (slovy: NULA)... muj telefon stale vydrzi sotva den, moje elektroauto nedojede ani z prahy do brna a moje sekacna je projistotu benzinova...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2017 21:06 | Microsoft Windows 7 Firefox 53.0

Zase "revoluční" baterie tyhle články piště až se to bude skutečně prodávat jinak je to o ničem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bfu-R  |  16. 05. 2017 22:39  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

kde su vsetci ti eletrotechnicky-studovani chytrolini s vysokymi skolami elektrotechnickymi, potazmo elektrotechnickymi priemyslovkami, ktori tu budu donekonecna splietat ako neni mozne nabit takuto bateriu za 5 minut, lebo by boli potrebne tluste kabely s tloustkou 2 metry, temelinsky reaktor k tomu, a zahrievanie tak ze by to musel chladit tekuty dusik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2017 23:35 | Microsoft Windows 10 Edge 14.14393

Za více než 30 let , co jezdím elektricky o tom něco vím. I Vy si budete moci udělat jasno, pokud se tím budete také zabývat nějakou dobu. Tesla nepoužívá čínské , ale japonské články Panasonic NCR18650B. Američtí taxikáři mají najeto přes půl milionu km a pokles kapacity je 15%. Nabít se dají za půl hodiny, dojezd 400km+.
Osobně jezdím Peugeotem 106, který již před pěti lety ujel přes 500 km. Přijeďte se podívat do Kutné Hory 15.6. (www.etoureurope.eu) Loni jsem s ním vyhrál na stejné akci tři etapy z devíti. Letos chystám ještě starší auto. Nejsou problémy s baterkami, jsou problémy s lidmi. Třeba s "vynálezcem" HE3DA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolik6  |  16. 05. 2017 23:41  |  Macintosh OS X Safari 10.0

Za pet minut? Ten prikon. To budou muset nabijet bleskem ne, ten dava 1.21 GigaWatt 😆

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esondra  |  17. 05. 2017 10:04  |  Linux Chrome 58.0.3029.83

Pro plné nabití 85 kWh baterky za 5min - k tomu potřebujeme dobíjecí zdroj o výkonu 1020 kW, (pomineme že běžná distribuční trafa jsou do 630 kVA). Při 3x230V to máme proud cca 1500 A. Na takový proud bude jen ten dobíjecí kabel tlustý jak noha otylého geeka a manipulovat s ním budeme jeřábem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  17. 05. 2017 10:19  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

jak tak čtu diskuzi, souhlasím se všemi argumenty (evergreen dokonalé baterie, proudy při hromadném nabíjení, sporná ekologičnost atd.). Ale je tu ještě jeden aspekt, nám prostě nic jiného nezbývá, Fosilní paliva končí a basta. A nic jiného než elektromobilitu neumíme. Takže nebudu remcat a budu podporovat a doufat. To že se každý týden píše o nové baterce, která stále nepřichází znamená také to, že po celé planetě na problému makají týmy vědců. A to je vysoce pozitivní, protože to znamená, že je to jen otázka času
Tak co trocha optimismu, pánové a dámy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kazeasch  |  17. 05. 2017 10:35  |  Microsoft Windows 7 Chrome 56.0.2924.87

Už zase?Proč mám pocit, že v nejlepším případě mají prototyp kterej tak nějak funguje v laboratorních podmínkách a oni v tom jen vidí potenciál, o kterém se ale jako obvykle ukáže že v tom uplně nejlepším případě to bude jen příšerně drahý, v tom horším to v takovém měřítku ani nebude fungovat.Ať už si takové zprávy páni vědci nabijou do špic, a příště se ozvou až to budou mít opravdu namontovaný v autě a bude to alespoň fungovat. V první fázi bych jim odpustil i to, kdyby to bylo dražší než to auto. Ale tyhle revoluce kdy to funguje jen v renderu už jsou poněkud únavné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigo2  |  17. 05. 2017 15:48  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

Když čtu tyhle články o zázračných bateriích, které je možno nabít za 5 minut, dávám k dobrému tuto úvahu:
Normální vůz potřebuje asi 10 koní, aby se pohyboval rychlostí 100km/hod po dálnici. 10hp = 7500 W a má-li vůz ujet 800 km bude při 100km/hod potřebovat 8 hodin, což je 28800 sekund, čili 7500 x 28800 = 216 megajoulů. Dostat 216 magajoulů během 5 minut (300 sekund) do auta vyžaduje zdroj, který je schopen dodat 720000W = 720kW. Vezmeme-li, že doma máme obyčejně k dispozici 230V tak to budeme potřebovat zásuvku, která je schopna dát zhruba 3130 A...
Tak tedy nevím jak to chtěji dělat a to nemluvím o tom, že na těch 3130A bude nutno použít sakra tlusté kabely atd. Prostě zase jedna kachna. Netvrdím, ze takova baterie není možná, ale to nebíjení je blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
truefriend-cz  |  21. 05. 2017 17:32  |  Microsoft Windows 10 Firefox 53.0

Za poslednich 12 let jsem napocital ve clancich na internetu celkem 98 prototypu baterii a paliva ze kterych neni ani jeden oficialne ve vyrobe. Dokonce i do urovne kdy by byla vyroba nekterych zivotnimu prostredi prospesna. Chci se tedy zeptat kde mohu zjistit co je pricinou blokovani toho aby to slo do vyroby? Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.mlich  |  31. 07. 2017 09:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 54.0

Mozna by se dali ziskat penize z prodeje pro zabavne predmety, jako jsou svitici trubicky a pod, kdy se to bude nabijet chuzi nebo poskakovanim. Takze to muze v podstate trvale svitit nebo poblikavat. Coz by mohlo byt super treba pro jizdni kola nebo pro chodce. Treba u tech kol by to bylo jiste popularni. Ja bych dal zas prednost spis baterce, co s ni zatrepu a nabije se a pak chvilku sviti. Hlavne, aby byla odolna vuci rozbiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor