Jsem tady. Máte něco proti mým výpočtům? Předpokládám baterku pro dojezd 400 km minimálně 85 kWh.
85x12=1020kW pokud se bude nabijet na klasickém napětí 3x400V tak je proud
1020000/(odmocnina3x400V)=1020=1472 A (rovnou upozorňuji, že jsem zanedbal spoustu věcí, které by ten proud zvýšili - ztráty, účiník apod)
Nejtlustší kabel co se standardně dělá v mědi 3x240+120 má zatižitelnost na vzduchu cca 430 A, tzn, že by jste musel mít 4 najednou. Jinak ten kabel má průměr zhruba 6 cm.
Co se týká ztrát, nutno v ideálním případě připočíst 5% na ztráty. To dělá 1020*0,05=51 kW. To znamená, že by tam těch 5 minut jako by topily kamna o výkonu 50 kW.
Nechci říkat, že to nejde. Jako projektant vím, že každý technický problém má technické řešení, jen je to řešení občas nepraktické, příliš nákladné, takže se prostě řekne, že to "nejde". A znamená to právě většinou to, že by potřebné řešení bylo neefektivní (většinou ekonomicky). A obávám se, že výše uvedený problém nevyřeší žádné zázračné baterie. To by spíš chtělo supravodivé materiály v pokojové teplotě.
Závěrem všimněte si slovíčka "můžou" v tom nadpisu. To tam není pro okrasu.