Roboti pomáhají v boji proti hladovění

Kukuřice, která je tolerantní vůči suchu a umožňuje tak efektivnější využívání spodní vody, by v následujících letech mohla hrát významnou roli v boji proti hladovění. V březnu 2014 proto National Science Foundation udělila University of Missouri grant ve výši 20 miliónů USD, přičemž tato velkorysá částka byla použitá na výzkum toho, jak kukuřice v období sucha udržuje růst kořenů.

Na tomto projektu spolupracuje i Gui DeSouza z Vision-Guided and Intelligent Robotics (ViGIR) Laboratory. A právě ten přišel s inovativní metodou sběru dat. „Pomáhal jsem v laboratoři vytvářet 3D modely růstu kořenů. A nyní jsme vytvořili roboty, kteří nám pomáhají udělat si lepší představu o růstu kukuřice přímo v terénu,“ konstatoval.

Odborníci zkonstruovali jakéhosi hybrida robotického vozidla a snímací věže. Věž dokáže identifikovat (v okruhu cca 18 metrů) oblasti postižené vlivy okolního prostředí, zatímco vozidlo shromažďuje informace o jednotlivých rostlinách.

„Pokud je nějaká rostlina ve stresu způsobeném třeba teplem či suchem, díky měřením provedeným věží se to dozvíme. Věž následně vyšle signál robotovi – říkáme mu Vinobot – aby se do dotyčné oblasti vydal a posbíral data o stavu jednotlivých rostlin. Vinobot má tři sady senzorů a robotické rameno zaznamenává teplotu, vlhkost vzduchu a intenzitu světla ve třech různých výškách rostliny. To se nazývá fenotypizace rostliny – hodnotí se růst, vývoj, výnos i další záležitosti jako tolerance a odolnost proti stresovým faktorům prostředí a to korelovaním těchto věcí s fyziologií a tvarem rostlin,“ vysvětlil DeSouza.

Věž sice pokrývá relativně malou plochu, ale dá se snadno přesouvat. Z toho mj. plyne, že na pokrytí celé studované oblasti jich nepotřebujete příliš mnoho. Navíc jsou k dispozici po celý den i noc a mohou generovat více dat, než jakékoliv vzdušné vozidlo.

Zdroj: University of Missouri

Diskuze (8) Další článek: Planeta krav: Kanadský vědec spočítal, že nejvíce živočišné hmoty na Zemi tvoří krávy

Témata článku: Technologie, Výzkum, Roboti, Rostliny, Ramen, Hlad, Robot, Boj, Okolní prostředí, Růst, HLA, Robotické vozidlo, Marťan, Missouri, Origami, Efektivní využívání, Sucho, Dobrá představa, Kukuřice, Věž, Hladovění, Robotické rameno, Vozidlo, Malá plocha, Tolerance

Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows
Minimální požadavky na Windows 11 budou opravdu přísnější. Starší PC nemají na upgrade nárok

** Microsoft revidoval minimální požadavky na Windows 11 ** Jsou pořád hodně přísné, přidal navíc jen pár CPU ** Jedenáctky půjde nainstalovat i tak, ale neměli byste to dělat

Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Den D je tady, dnes vyšly Windows 11. Jak stáhnout instalační ISO?
Vy a počítač: Kdy přejdete na Windows 11?
Windows 11Vy a počítačAnkety
Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy

Manipulace, neomezená moc a zisk na prvním místě. Kauza Facebook Papers otřásá Zuckerbergovým impériem

** Whistleblowerka vynesla tisíce interních dokumentů Facebooku ** Síť nezvládá moderovat hate speech ani dezinformace ** Zuckerberg nemá nikoho, kdo by se mu postavil

CenzuraKauzyFacebook
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy