Rodičovství prodlouží život až o dva roky

Rodičovství prodlužuje život – a to jak ženám, tak mužům. Alespoň to tvrdí experti ze stockholmského Karolinska Institute, kteří pracovali s masivním vzorkem 1,5 miliónů lidí. Jedním z důvodů je skutečnost, že děti nám pomáhají čelit těžkostem stáří.

„Podpora, kterou dospělé děti poskytují svým stárnoucím rodičům, může mít význam pro rodičovské zdraví a dlouhověkost,“ uvedli autoři studie, která byla publikována v Journal of Epidemiology and Community Health.

Pokud se zaměříme na šedesátileté jedince, lze očekávat, že otcové budou žít dalších 20,2 let (o dva roky déle, než bezdětní muži) a matky dalších 24,6 let (o 18 měsíců déle, než bezdětné ženy). Přitom platí, že čím starší jste, tím víc se vám rodičovství „vyplácí“ – osmdesátiletí otcové mohou počítat s dalšími cca 7,7 lety, zatímco bezdětní muži téhož věku jen se 7.

Svou roli sehrává také to, že rodiče více dbají o své zdraví a snaží se vyhýbat různým rizikovým situacím. V neposlední řadě tu jsou i jisté biologické faktory – některé výzkumy naznačují, že těhotenství snižuje pravděpodobnost onemocnění rakovinou prsu, dělohy a vaječníků.

Závěr je tedy jasný – pokud chcete být na světě delší dobu, pořiďte si potomka a doufejte, že až to budete potřebovat, tak vám vaši lásku a péči oplatí. Na tom, zda půjde o kluka či holku, prý nezáleží.

Zdroj: Daily Mail

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Lidé, Rodičovství, Stárnutí, Daily Mail, Zdravý jedinec, Kluk, Život

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě