NASA | Mars

Rozhlédněte se po rudé planetě! Rover Curiosity pořídil nové panoráma

NASA uveřejnila nové interaktivní panoráma z rudé planety. Podívat se na něj můžete na přiloženém videu. Jedná se o 360 stupňové video. Otáčet v něm lze pohledem nahoru, dolů i do stran.

Panoráma je složeno ze 115 snímků, které byly pořízeny kamerou Mastcam během solu 1647 (24. března 2017).

Znázorněny jsou i některé významné útvary. Vidět je okraj kráteru Gusev, v němž se Curiosity pohybuje, nebo hora Mount Sharp. Při průzkumu Marsu je běžné, že vědci pracující s roverem dávají útvarům neoficiální jména. Mount Sharp má ale i oficiální jméno – Aeolis Mons. Výška hory je asi 5,5 km.

Určitě si všimněte také lineárních dun. Curiosity je zkoumala od února do dubna letošního roku. Vědci je mohli porovnat s těmi, které rover zkoumal v letech 2015 a 2016. Jedná se o první detailní průzkum dun mimo naší planetu.

Rover Curiosity přistál na Marsu 6. srpna 2012. Kromě něj pracuje na Marsu už od ledna 2004 také menší rover Opportunity. Další velký rover chce NASA poslat na Mars v létě 2020.

Podívejte se také na fotogalerii, která obsahuje snímky ze solu 1647, z něhož panoráma pochází.

Diskuze (1) Další článek: Kensington má snímač otisků prstů do USB, který si rozumí s Windows Hello. Přihlásí vás i do mailu či na Facebook