Rusové opět aktivovali 3 tajemné družice

Družice Kosmos-2491, Kosmos-2499 a Kosmos-2504, které byly před časem poslány na nízkou oběžnou dráhu Země, jsou opět v pohybu. Nikdo kromě jejich tvůrců přitom neví, k čemu vlastně slouží.

Podle některých odborníků by se mohlo jednat o prototypy orbitálních zbraní. Šéf ruské vesmírné agentury Oleg Ostapenko sice před třemi roky prohlásil, že tyto družice jsou určeny k mírovým účelům, ovšem to ještě neznamená, že tomu tak skutečně je.

Kosmos-2491 se stala předmětem velkých spekulací téměř ihned po svém vypuštění v prosinci 2013, protože Rusové se na téma jejího poslání odmítali bavit. Když se k ní později přidaly další dvě výše zmíněné družice, celý trojlístek se stal předmětem zájmu různých amatérských nadšenců z celého světa.

Například Cees Baasa z Nizozemska údajně zjistil, že družice spolu kooperují. Jiní lidé se zase domnívají, že disponují výbušninami či dokonce lasery.

„Pokud se něco blíží nějakému vojenskému satelitu, může to určitě ublížit,“ konstatoval nezávislý expert na ruské kosmické lodě Anatoly Zak v rozhovoru pro The Beast.Není bez zajímavosti, že jedna z těchto družic se minulý měsíc dostala do vzdálenosti pouhých 1200 metrů od kusu čínského meterologického satelitu, který byl zničen v roce 2007 v rámci testu protisatelitní rakety. Vzhledem k jejím nevelkým rozměrům šlo o poměrně působivý manévr.

Zdroj: Daily Beast

Diskuze (13) Další článek: Zatímco se svět děsil WannaCry, Wikileaks zveřejňoval další a další kyberzbraně CIA

Témata článku: Vesmír, Technika, Země, Rusko, Satelit, Zbraně, Družice, Spekulace, Nizozemsko, Čínská raketa, Výbušnina, Předmět, Kosmos, Killer, Rus, Vojenský satelit, Nezávislý expert, Oběžná dráha, Nejzáhadnější hvězda, Astronom, Balon, Oleg, The Beast, CEE, Kosmická obrana

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

** Internet je plný malwaru, to už dnes ví každý ** Víte ale, že lze útočit třeba i na Bluetooth? ** Navštívil jsem hackery z brněnského FITu

Nechali jsme dopadnout asteroid Ryugu na Prahu. Místo stověžatého města je pětikilometrový kráter

** Ryugu je blízkozemní planetka, která křižuje dráhu Země ** Její průměr je asi 900 metrů ** Co by se stalo, kdyby Ryugu dopadla na Zemi?

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět