Satelit Facebooku vybouchl při startu rakety. SpaceX má zaplatit 50 milionů, nebo poskytnout další let zdarma

Společnosti SpaceX se nepovedený start rakety nevyplatil. Mimo jiné i z toho důvodu, že při explozi byl zničen satelit firmy Space Communication Ltd., která nyní po vesmírném projektu Elona Muska požaduje odškodnění. A rovnou si určila jaké – buď 50 milionů dolarů, nebo jí bude SpaceX dlužit jeden bezplatný vesmírný let.

Informuje o tom agentura Reuters. Satelit AMOS-6 měl pomoci s rozšířením komunikačních služeb, které provozuje společnost Spacecom. Pokud by byl úspěšně instalován, poskytl by v rámci iniciativy Facebooku Internet.org připojení k sítí několika subsaharským regionům v Africe.

Pro Spacecom je zničení satelitu výraznou ránou. Hodnota jejich akcií okamžitě výrazně klesla a akvizice společností Beijing Xinwei Technology Group, jež měla jako podmínku bezproblémové spuštění satelitu, je ohrožena.

Škoda je samozřejmě i na straně SpaceX. Zda byla raketa pojištěna a zda se pojištění na podobné situace vztahovalo, firma nesdělila. Přesná příčina výbuchu se stále vyšetřuje. Jedná se o druhý nepovedený start rakety Falcon 9 postavené SpaceX (dodatečně upřesněno: raketa neexplodovala přímo při startu, ale ještě dříve, při zkoušce v přípravné fázi).

Témata článku: Vesmír, Facebook, Technologie, Elon Musk, Astronomie, SpaceX, Raketa, Satelit, Reuters, Vesmírný let, Beijing, Společnost spacex, Canaveral, Přesná příčina, Let

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě

Dnes | Mihulka Stanislav

Testlab: jak hrají bezdrátová sluchátka? Otestovali jsme jich 17!

** Výsledky nás překvapily, dražší nejsou nutně lepší! ** Otestovali jsme 7 modelů do 2 000 Kč a 10 modelů do 4 000 Kč ** Vydrží hrát pět, ale i přes 20 hodin