Technologie | Vesmír | Jeff Bezos | Blue Origin

Šéf Amazonu Jeff Bezos staví raketu, která se má dostat až na Mars

Nejen Elon Musk se svými aktivitami z technologického světa vrhá do vesmíru. Stejným směrem míří i Jeff Bezos, zakladatel Amazonu. Oznámil, že jeho společnost Blue Origin pracuje na nové raketě jménem New Glenn, která bude vozit náklad do vesmíru. A možná časem poletí na Mars.

Jeff Bezos představuje proces stavby rakety

Blue Origin na New Glenn pracuje již čtyři roky. První podoba rakety bude schopna doletět „jen“ do orbitu Země, pozdější verze má ale létat dále. Takže má překonat momentální dosah Falcon 9 od SpaceX. Bude také větší než Falcon 9.

Blue Origin a SpaceX samozřejmě nejsou jediné komerční vesmírné společnosti, ale rozhodně jsou jediné, které si seriózně zahrávají s myšlenkou cesty na Mars. „Bude to chtít velkou loď, větší než je Mezinárodní vesmírná stanice, pokud se bavíme o Marsu,“ řekl serveru Wired David Hewitt ze společnosti Dynetics.

Nicméně vedle vzrušujících vesmírných cest za dalekými planetami je hlavním cílem Blue Origin zisk. Jeff Bezos nechce společnost financovat věčně. Podobně jako SpaceX má získávat peníze z dopravování nákladu. Výhledy? Zatím to vypadá, že se jí to podaří.

V listopadu minulého roku se Blue Origin dostal novinových titulků se svojí raketou New Shepard, kterou úspěšně a bezpečně poslal na okraj vesmíru a zpátky. Až se tohle podaří New Glenn, bude to další milník v plánech firmy. Zajímavé je, že kromě jednoho výbuchu v roce 2011 se Blue Origin nestala žádná nehoda.

Diskuze (9) Další článek: Další průlom: Neuronová síť Googlu začala mluvit, mlaskat a funět

Témata článku: Technologie, Vesmír, Amazon, Astronomie, Mars, Jeff Bezos, Mezinárodní vesmírná stanice, Blue Origin, New Glenn, New Shepard, Orbit, Šéf, Bezos, AMA, Šéf Amazon, Wired, Jeff, Nehoda, Origin, Stejný směr, Jef Bezos, SpaceX, Rocket, Stav, Zajímavý milník

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

** Toto jsou tipy Živě.cz na příslušenství k počítači, se kterým neuděláte chybu ** Klávesnice, myši, tiskárny, sluchátka... ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší

Windows 10 černé, nebo bílé? Rozhodněte, zda je hezčí černý motiv, nebo nový světlý

** Do Windows míří bílé téma a přebarví se spodní lišta i Start ** Od minulého roku má ale i téma tmavé. ** Jaké z těchto dvou je ale to hezčí?

Windows 10 budou mít kompletní linuxové jádro. Zatím jen pro vývojáře