Šéf Amazonu Jeff Bezos staví raketu, která se má dostat až na Mars

Nejen Elon Musk se svými aktivitami z technologického světa vrhá do vesmíru. Stejným směrem míří i Jeff Bezos, zakladatel Amazonu. Oznámil, že jeho společnost Blue Origin pracuje na nové raketě jménem New Glenn, která bude vozit náklad do vesmíru. A možná časem poletí na Mars.

Jeff Bezos představuje proces stavby rakety

Blue Origin na New Glenn pracuje již čtyři roky. První podoba rakety bude schopna doletět „jen“ do orbitu Země, pozdější verze má ale létat dále. Takže má překonat momentální dosah Falcon 9 od SpaceX. Bude také větší než Falcon 9.

Blue Origin a SpaceX samozřejmě nejsou jediné komerční vesmírné společnosti, ale rozhodně jsou jediné, které si seriózně zahrávají s myšlenkou cesty na Mars. „Bude to chtít velkou loď, větší než je Mezinárodní vesmírná stanice, pokud se bavíme o Marsu,“ řekl serveru Wired David Hewitt ze společnosti Dynetics.

Nicméně vedle vzrušujících vesmírných cest za dalekými planetami je hlavním cílem Blue Origin zisk. Jeff Bezos nechce společnost financovat věčně. Podobně jako SpaceX má získávat peníze z dopravování nákladu. Výhledy? Zatím to vypadá, že se jí to podaří.

V listopadu minulého roku se Blue Origin dostal novinových titulků se svojí raketou New Shepard, kterou úspěšně a bezpečně poslal na okraj vesmíru a zpátky. Až se tohle podaří New Glenn, bude to další milník v plánech firmy. Zajímavé je, že kromě jednoho výbuchu v roce 2011 se Blue Origin nestala žádná nehoda.

Témata článku: Vesmír, Technologie, Amazon, Astronomie, Mezinárodní vesmírná stanice, Mars, Jeff Bezos, Blue Origin, Nehoda, Origin, SpaceX, Rocket, Elon, New Shepard, Stejný směr, New Glenn, Zajímavý milník, Blue, Šéf Amazonu, Jediná cesta, Wired, Orbit, Bezos, Šéf

Nejlepší stratég na světě? Samouk AlphaGo Zero!

** Umělá inteligence AlphaGo Zero je nejlepším hráčem asijské deskové hry go na světě ** Nikdo ji hrát neučil – mistrovství se dopracovala sama, bez cizí pomoci ** Nejlepší hráči světa proti ní nemají nejmenší šanci

Včera | Petr Jaroslav | 3

Skládací mobil od ZTE nás neuchvátil. Naštěstí přijdou lepší

** Skládací telefony jsou budoucnost, ne přítomnost. ** Co a kdy ukáže Samsung, Lenovo, nebo dokonce Apple? ** Chceme vůbec skládací mobil? Ten od ZTE nás o tom nepřesvědčil.

22.  10.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 2