Semena určitých druhů rostlin by klidně mohla cestovat vesmírem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

15. 05. 2017 18:27

Panspermická teorie naráží na tři obtížné fáze vesmírného cestování:- Start, kdy musí překonat problémy související s opuštěním mateřské planety
- Cestování ve vesmíru, kdy vesmír kromě zmíněného UV záření zároveň obsahuje obrovské výkyvy teplot (od téměř absolutní nuly, čili -273 stupňů po desítky tisíc stupnů Celzia)
- Vstup do atmosféry a přistání na mateřské teplotě, kdy rovněž dochází k vysokým teplotámNěco takového semena rostlin z čeledi svlačcovitých nemají šanci přežít.

15. 05. 2017 15:09

I viry mohou, jsou jednoduché, vlastně jen nesou genetickou informaci, kterou pak vkládají do buněk hostitele a množí se. Rostliny se dostaly z oceánu na povrch jako první, jako první čelily UV záření a nepříznivým (z pohledu vody) podmínkám. Naučili se jak chránit semena a především jadérka před zářením. Potvrzení bylo nalezeno i v okolí Černobylu, rostlina radiací ovlivněna je, její semena nikoliv a jejich dědičná informace je chráněna.
> Navíc jsou rostliny mnohem více vybaveny pro hibernaci, nižší teploty.
> Vědci nepřišli na nic závratně nového, zmutované buňky hluboko v zemi a také v okolí těsnění jaderných reaktorů, mají až 4 násobnou redundanci genetických dat. Jsou tedy schopny obdržet mimořádné dávky záření a přece přežijí. Jsou buňky, které dokonce využívají radiaci, teplo jako energii, nepotřebují fotosyntézu, případně ani kyslík.

15. 05. 2017 14:09