Seznamte se s první 3D tiskárnou, která funguje i ve vesmírném vakuu

Odborníci ze společnosti Made in Space vyvinuli speciální 3D tiskárnu, která dokáže pracovat ve skutečně extrémních podmínkách. Nyní doufají, že toto zařízení, zvané Archinaut, umožní konstrukci kosmických lodí a teleskopů nové generace.

„Jde o důležitý mezník, protože to znamená, že můžeme adaptivně a na požádání vyrábět věci ve vesmíru,“ uvedl Andrew Rush, CEO Made in Space, v rozhovoru pro Scientific American.

Na ISS se v současné době nacházejí dvě 3D tiskárny, ovšem ani jedna z nich nikdy neopustila bezpečí stanice – jinak řečeno, nemusela čelit vakuu či ohromným výkyvům teploty, ke kterým v kosmu běžně dochází. Tato 3D tiskárna sice zatím byla zkoušena jen na Zemi, ale zato uvnitř termální vakuové komory. Navíc po dobu celých 24 dní.

A co přesně se tisklo? Nosníky z polymerové slitiny o délce až 85 cm. To ovšem zdaleka není všechno. Archinaut totiž kombinuje technologii 3D tisku s robotickými rameny, která vytištěné struktury ihned sestavují.

„Věříme, že robotická výroba a montáž ve vesmíru způsobí revoluci ve způsobu, jakým ve vesmíru navrhujeme, nasazujeme a provozujeme různé systémy,“ komentoval to Steve Jurczyk z NASA.

V další fázi projektu bude probíhat testování na oběžné dráze Země. Pokud vše půjde dobře, Archinaut by mohl být nasazen do ostrého provozu v první polovině roku 2020.

Zdroj: Scientific American, Foto: Made in Space

Diskuze (3) Další článek: Elon Musk a další: OSN musí zakázat vývoj autonomních smrtících robotů

Témata článku: Technologie, 3D tisk, Vesmír, Budoucnost, 3D, NASA, Země, Tiskárny, Extrémní podmínka, Kosmická loď, Mezník, Oběžná dráha, Vakuum, První polovina, Vak, Výkyv teplot, Made in Space, Celý den, Současná doba, Nová generace, Společnost spacex, Steve Jurczyk, Fun, Ostrý provoz, Tiskárna, Tiskárny na Heureka.cz

To si už předem říkalo o malér. Krátce po půlnoci koupil 300 iPhonů, hned za rohem ho přepadli a přišel o miliony

** Půlnoční nákup iPhonů není dobrý nápad ** Kupujícího v New Yorku po cestě z Apple Storu přepadli ** Odcizili mu pytel s iPhony v hodnotě 95 tisíc dolarů!

USAiPhone