Simulace ukáže, jak by dopadl jaderný útok na New York

Vědci pracují na simulaci, která po svém dokončení odhalí, jaké následky by měl jaderný útok vedený na srdce New Yorku – Manhattan. Tento megalomanský projekt zabere minimálně tři roky a bude stát zhruba 450 000 amerických dolarů.

V první fázi je zapotřebí zadat obrovské množství dat, které ukazují, jak Američané skutečně reagují na různé katastrofy. „Výpočetní sociologie není experimentální,“ komentoval to William Kennedy z George Mason University v rozhovoru pro The Atlantic. „Nechceme terorizovat lidi, abychom zjistili jak se chovají.“

Podle odborníků není vyloučeno, že realita bude hodně odlišná od toho, co lze vidět ve filmech – tedy paniku, křik, zmatené pobíhání po ulicích atd. Důvodem je skutečnost, že Američané jsou na situace tohoto charakteru docela dobře připraveni. „Třeba zprávy z 9/11 ukazují, že scházeli po těch desítkách schodišť relativně tiše a někdy si vzájemně pomáhali uniknout z budovy,“ řekl Kennedy.

Jakmile budou určeny jejich osobnosti, virtuální agenti – kterých by mělo být až 20 miliónů – budou „vpuštěni“ do stejně tak virtuálního New Yorku. Simulace bude zahrnovat dopad dvou jaderných bomb o síle 10 kilotun, přičemž pohyby každého agenta se zpočátku budou modelovat v pětiminutových intervalech (intervaly se budou postupně prodlužovat až na 15 minut).

Vědce mj. zajímá, zda rodiče budou ochotni absolvovat riskantní cestu zamořenou oblastí, aby se dostali do školky či školy, kterou navštěvuje jejich dítě. Ukáže se také, jak by probíhala evakuace budov s různým počtem pater, zda budou agenti v bezprostředním nebezpečí poskytovat první pomoc zraněným či raději utíkat a řada dalších věcí.

Zdroj: The Atlantic

Diskuze (11) Další článek: Podívejte se, jak loď SpaceX Dragon odlétá od Mezinárodní vesmírné stanice [video]

Témata článku: Zajímavosti, Simulace, Lidé, Jaderný útok, Sociologie, Interval, Bomb, Jaderná bomba, První pomoc, Asteroid, The Atlantic, Manhattan, Bezprostřední nebezpečí, Dopad, Megalomanský projekt, VPU, Atlantic, Kennedy

Roboruka se 100 let učila otočit kostičku. Skutečné A.I. se možná nikdy nedočkáme

** Strojové učení v posledních deseti letech dokázalo divy ** Používáme ho dnes každý den nejen ve vyhledávači ** A přesto se člověku nepřibližuje ani náznakem

Přichází revoluce v oblasti deodorantů!

** Britští vědci odhalili uzlový bod procesů, kterými vzniká nejpronikavější složka lidského tělesného pachu ** Nové generaci deodorantů by mohl dodat na síle cílený zásah do života malé skupinky kožních bakterií ** Podle některých vědců by to ale znamenalo zpřetrhat pouta mezi člověkem a mikrobem