Skafandry pro novou éru! Boeing ukázal, v čem poletí astronauti na ISS

Firma Boeing připravuje pro NASA pilotovanou kosmickou loď Starliner. Během letu budou mít astronauti na sobě skafandry. Jak budou vypadat? To Boeing nyní ukázal.

Skafandry samozřejmě neslouží k výstupům do kosmu, mají pouze ochránit astronauty v případě, že na palubě lodi dojde k nějaké vážné nehodě.

Od skafandrů z dob raketoplánů se neliší jen barvou – oranžovou nahradila modrá. Změnilo se toho více a to nejen z důvodů nových požadavků, ale také většího komfortu pro astronauty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový modrý skafandr pro posádku připravované lodi Starliner. Oproti oranžovému předchůdci je lehčí, ohebnější a pohodlnější, přitom bezpečnější a lépe vybavený

Skafandr má nyní přibližně 9 kg, což je o 4 kg méně. Konstrukce využívá nových materiálů a je ohebnější. Helma není oddělitelná, ale je součástí skafandru. Rukavice byly upraveny tak, aby s nimi bylo možné ovládat dotykové obrazovky.

Astronauty také potěší, že ve skafandru bude příjemný chládek a vodní pára z těla se dostane skrz skafandr ven.

V současné době dopravují astronauty na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS) pouze ruské lodě Sojuz. Američané za to musí Rusku platit desítky milionů dolarů za jednu sedačku. Už brzy ale tato závislost na Rusku skončí. Dopravu amerických astronautů na stanici zajistí soukromé společnosti. Vedle Dragonu V2 od SpaceX vzniká také Starliner od Boeingu.

Kosmická loď Starliner bude pro NASA novým dopravním prostředkem k ISS

Zkušební let Starlineru bez astronautů je naplánován na léto 2018. K pilotovanému letu má dojít o pár měsíců později.

Podívejte se na nové skafandry také na videu:

Fotografie v článku: Boeing, NASA, Robert Markowitz (NASA)

Diskuze (5) Další článek: Moderní pracovník je stále v pohybu a ví, co potřebuje

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, Starliner, Astronomie, Raketa, Mezinárodní vesmírná stanice, Boeing, Sojuz, Skafandry, Vodní pára, Americký astronaut, Rukavice, Boeing 767, Boeing 737, 222, Kosmická loď, Suits, Astronaut, Nový materiál, Astron, SpaceX, Pára, Skafandr, Zkušební let

PortraitPro: Vyzkoušeli jsme program, který prý udělá z každé „žáby“ krasavici

** V digitálním světě nemůžete věřit všemu ** Nová generace 3D fotoeditorů zvládne divy ** Vyzkoušeli jsme PortraitPro, který vám změní i kontaktní čočky

Dell XPS 13: Když vás ostatní doženou až za tři roky

** XPS 13 nastartoval trend notebooků bez rámečků ** Letošní model kompletně přechází na USB-C ** Navzdory malému tělu se řadí výkon ke špičce

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

** Letošní červenec byl třetím nejteplejším měsícem od roku 1880 ** Teplota naší planety roste raketovým tempem ** Co lidstvu hrozí v období, které v minulosti nemá obdoby?