Skafandry pro novou éru! Boeing ukázal, v čem poletí astronauti na ISS

Firma Boeing připravuje pro NASA pilotovanou kosmickou loď Starliner. Během letu budou mít astronauti na sobě skafandry. Jak budou vypadat? To Boeing nyní ukázal.

Skafandry samozřejmě neslouží k výstupům do kosmu, mají pouze ochránit astronauty v případě, že na palubě lodi dojde k nějaké vážné nehodě.

Od skafandrů z dob raketoplánů se neliší jen barvou – oranžovou nahradila modrá. Změnilo se toho více a to nejen z důvodů nových požadavků, ale také většího komfortu pro astronauty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový modrý skafandr pro posádku připravované lodi Starliner. Oproti oranžovému předchůdci je lehčí, ohebnější a pohodlnější, přitom bezpečnější a lépe vybavený

Skafandr má nyní přibližně 9 kg, což je o 4 kg méně. Konstrukce využívá nových materiálů a je ohebnější. Helma není oddělitelná, ale je součástí skafandru. Rukavice byly upraveny tak, aby s nimi bylo možné ovládat dotykové obrazovky.

Astronauty také potěší, že ve skafandru bude příjemný chládek a vodní pára z těla se dostane skrz skafandr ven.

V současné době dopravují astronauty na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS) pouze ruské lodě Sojuz. Američané za to musí Rusku platit desítky milionů dolarů za jednu sedačku. Už brzy ale tato závislost na Rusku skončí. Dopravu amerických astronautů na stanici zajistí soukromé společnosti. Vedle Dragonu V2 od SpaceX vzniká také Starliner od Boeingu.

Kosmická loď Starliner bude pro NASA novým dopravním prostředkem k ISS

Zkušební let Starlineru bez astronautů je naplánován na léto 2018. K pilotovanému letu má dojít o pár měsíců později.

Podívejte se na nové skafandry také na videu:

Fotografie v článku: Boeing, NASA, Robert Markowitz (NASA)

Diskuze (5) Další článek: Moderní pracovník je stále v pohybu a ví, co potřebuje

Témata článku: Vesmír, Technologie, Výzkum, Starliner, Astronomie, Mezinárodní vesmírná stanice, Raketa, Boeing, Sojuz, Skafandry, Boeing 777, Suits, Rukavice, 222, Boeing 767, Nový materiál, Zkušební let, SpaceX, ISS, Astronaut, Kosmická loď, Boeing 737, Pára, Skafandr, Americký astronaut

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

** Microsoft představil nový tablet Surface Go ** Nový model zaujme nízkou cenou, ale schopnostmi zařízení Surface ** Microsoft nepoužil čip ARM, ale klasický procesor od Intelu

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let