Skafandry pro novou éru! Boeing ukázal, v čem poletí astronauti na ISS

Firma Boeing připravuje pro NASA pilotovanou kosmickou loď Starliner. Během letu budou mít astronauti na sobě skafandry. Jak budou vypadat? To Boeing nyní ukázal.

Skafandry samozřejmě neslouží k výstupům do kosmu, mají pouze ochránit astronauty v případě, že na palubě lodi dojde k nějaké vážné nehodě.

Od skafandrů z dob raketoplánů se neliší jen barvou – oranžovou nahradila modrá. Změnilo se toho více a to nejen z důvodů nových požadavků, ale také většího komfortu pro astronauty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový modrý skafandr pro posádku připravované lodi Starliner. Oproti oranžovému předchůdci je lehčí, ohebnější a pohodlnější, přitom bezpečnější a lépe vybavený

Skafandr má nyní přibližně 9 kg, což je o 4 kg méně. Konstrukce využívá nových materiálů a je ohebnější. Helma není oddělitelná, ale je součástí skafandru. Rukavice byly upraveny tak, aby s nimi bylo možné ovládat dotykové obrazovky.

Astronauty také potěší, že ve skafandru bude příjemný chládek a vodní pára z těla se dostane skrz skafandr ven.

V současné době dopravují astronauty na Mezinárodní kosmickou stanici (ISS) pouze ruské lodě Sojuz. Američané za to musí Rusku platit desítky milionů dolarů za jednu sedačku. Už brzy ale tato závislost na Rusku skončí. Dopravu amerických astronautů na stanici zajistí soukromé společnosti. Vedle Dragonu V2 od SpaceX vzniká také Starliner od Boeingu.

Kosmická loď Starliner bude pro NASA novým dopravním prostředkem k ISS

Zkušební let Starlineru bez astronautů je naplánován na léto 2018. K pilotovanému letu má dojít o pár měsíců později.

Podívejte se na nové skafandry také na videu:

Fotografie v článku: Boeing, NASA, Robert Markowitz (NASA)

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, Astronomie, Raketa, Boeing, Mezinárodní vesmírná stanice

• hamik 2. 2. 2017 9:12:22
    Osobne moc nechapu tu modrou barvu... v pripade nejakeho pruseru bych spis...
  • Petr Kubala 1. 2. 2017 20:29:15
    Boeing v článcích uváděl 20 / 10
  • Jan Setý 1. 2. 2017 19:52:21
    Ve videu se říká: the original suit had 30 pounds, this has only 12. Jak...

Elon Musk má další šílený nápad. Chce spojit mozek s počítačem

** Muskovi už nestačí Tesla a SpaceX ** Chce pochopit lidský mozek a propojit jej s A.I. ** Pomůže mu nový startup Neuralink?

28.  3.  2017 | Čížek Jakub | 19

Další bláznivý cíl Elona Muska: chce propojit mozek a počítač

** Elon Musk chce propojit nervové buňky se strojem ** Za tímto účelem založil společnost Neuralink ** Pokud uspěje, možná brzy nastane doba, kdy už nebudeme potřebovat dotykové obrazovky, klávesnice atd.

28.  3.  2017 | Mihulka Stanislav