Skládáte origami? Pomozte NASA!

NASA vyhlásila pátrání po odbornících na skládání japonských origami. Doufá, že ji pomohou navrhnout design pro radiační štít, který bude chránit budoucí vesmírné lodě či mimozemské základny před nebezpečnými kosmickými paprsky (GCR).

„GCR pronikají do meziplanetárního prostoru a obsahují částice s vysokou ionizační energií,“ vysvětluje NASA. „Stínění proti GCR je mnohem obtížnější než stínění proti pozemskému záření, protože je zapotřebí většího množství stínícího materiálu a GCR do něj mohou vnikat.“

Kampaň, v rámci které bude NASA hledat nejlepší návrh na vytvoření 3D skládacího radiačního štítu inspirovaného origami, odstartuje 26. 7. na Freelanceru. Jeho zakladatel a CEO Matt Barrie očekává, že se do ní zapojí spousta lidí, kteří s origami mají velké zkušenosti.

„NASA chce něco, co lze snadno zabalit a je to dostatečně kompaktní, takže když skutečně přistanete na nějaké planetě, můžete to rozbalit a poskytne vám to maximálně účinnou ochranu před zářením,“ konstatoval v rozhovoru pro The Guardian.

Vítězný design by mohl pomoct snížit riziko onemocnění rakovinou při dlouhodobějším pobytu ve vesmíru a na jeho autora tak čeká nehynoucí sláva. Konkurence však nepochybně bude velká – předchozí kampaně NASA se na Freelanceru zúčastnilo téměř 7000 lidí ze 123 zemí světa.

Zdroj: NASA, The Guardian

Témata článku: Vesmír, Origami, Výzkum, NASA, Design, Kosmické záření, Guardian, The Guardian, Velké množství, Štít, Záření, Nejlepší návrh, Radiační štít, Stínění, Účinná ochrana, Velká zkušenost, Vítězný design, Onemocnění, Radiace

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

Včera | Čížek Jakub | 7

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

Včera | Mihulka Stanislav | 4