Skončil první test systému pro sledování asteroidů. Má včas odhalit, jestli ohrozí Zemi

Odborníci z NASA vedli rozsáhlé mezinárodní cvičení, jehož účelem bylo otestovat naši schopnost sledovat nebezpečné asteroidy. Zúčastnila se ho řada lidí z celého světa.

Vše začalo v červenci, když dalekohledy Very Large Telescope zaznamenaly 2012 TC4 – malý asteroid s rozměry 10 až 30 m , který měl proletět poblíž Země. Právě ten si vědci vybrali jako svůj cíl. Celý projekt následně dostal přezdívku „TC4 Observation Campaign“.

Když se TC4 přiblížil k Zemi, astronomové se pustili do analýz jeho velikosti, složení i trajektorie. Klíčovým aspektem cvičení bylo zajištění mezinárodních komunikačních kanálů pro rychlé a efektivní sdílení informací.

„Kampaň 2012 TC4 byla pro výzkumníky vynikající příležitostí jak demonstrovat ochotu a připravenost účastnit se mezinárodní spolupráce při řešení potenciálního ohrožení Země objekty blízkými Zemi,“ uvedl Boris Shustov z Russian Academy of Sciences.

Cvičení vyvrcholilo v říjnu, kdy byl TC4 Zemi nejblíže – pouhých 43 780 kilometrů. Pozorování mj. ukázala, že žádná z jeho budoucích oběžných drah pro nás nepředstavuje žádné riziko.

Podle vedoucího projektu, Michaela Kelleyho z NASA, bude díky této simulaci skutečného nouzového stavu astronomická komunita mnohem lépe připravena na vypořádání se s hrozbou potenciálně nebezpečného asteroidu.

Zdroj: Futurism, NASA

Podívejte se, co by se při dopadu asteroidu na Zemi odehrálo v atmosféře:

Diskuze (5) Další článek: Alzheimerova choroba vůbec nemusí začít v mozku. Je tedy naděje objevit ji dřív, než začne škodit

Témata článku: Vesmír, NASA, Bezpečnost, Země, Sledování, Cvičení, Asteroidy, SLE, Vedoucí projekt, Mezinárodní spolupráce, ASTER, Rychlé sdílení, Shutterstock, Komunikační kanál, Nebezpečný asteroid, Test systému, TES, Celý svět, Malý asteroid, VCA, Asteroid, Řada lidí, První test, Klíčový aspekt, Potenciální ohrožení

Recenze mobilu Vivo Y33s. Design a foťáky spíše nudí, výdrž jej však vrací zpět do hry

** Vivo Y33s cílí na mladé aktivní uživatele ** Líbit se vám bude velkokapacitní baterie a vcelku slušný fotoaparát ** Méně pak už displej či výpočetní výkon, i když běžným mobilním hráčům bude čipset zřejmě dostačovat. A co na to konkurence?

Střední třídaRecenze
Nabídky operátorů v listopadu: Výhodné Xiaomi, předvánoční akce a „dvojičky“

** Na trh dorazilo několik zajímavých Xiaomi ** Objevují se první předvánoční akce ** Kompletní přehled nabídky zařízení všech tří operátorů

CeníkOperátoři

Hitman 3 dostane příští rok nový obsah. Zahrát si ho budete moci i ve virtuální realitě

Stejně jako předchozí díly podporuje IO Interactive i Hitmana 3 ještě dlouhou dobu po vydání. Dnes oznámili své plány na druhý rok.

Hitman 3Oznámení