NASA | Asteroidy | Cvičení

Skončil první test systému pro sledování asteroidů. Má včas odhalit, jestli ohrozí Zemi

Odborníci z NASA vedli rozsáhlé mezinárodní cvičení, jehož účelem bylo otestovat naši schopnost sledovat nebezpečné asteroidy. Zúčastnila se ho řada lidí z celého světa.

Vše začalo v červenci, když dalekohledy Very Large Telescope zaznamenaly 2012 TC4 – malý asteroid s rozměry 10 až 30 m , který měl proletět poblíž Země. Právě ten si vědci vybrali jako svůj cíl. Celý projekt následně dostal přezdívku „TC4 Observation Campaign“.

Když se TC4 přiblížil k Zemi, astronomové se pustili do analýz jeho velikosti, složení i trajektorie. Klíčovým aspektem cvičení bylo zajištění mezinárodních komunikačních kanálů pro rychlé a efektivní sdílení informací.

„Kampaň 2012 TC4 byla pro výzkumníky vynikající příležitostí jak demonstrovat ochotu a připravenost účastnit se mezinárodní spolupráce při řešení potenciálního ohrožení Země objekty blízkými Zemi,“ uvedl Boris Shustov z Russian Academy of Sciences.

Cvičení vyvrcholilo v říjnu, kdy byl TC4 Zemi nejblíže – pouhých 43 780 kilometrů. Pozorování mj. ukázala, že žádná z jeho budoucích oběžných drah pro nás nepředstavuje žádné riziko.

Podle vedoucího projektu, Michaela Kelleyho z NASA, bude díky této simulaci skutečného nouzového stavu astronomická komunita mnohem lépe připravena na vypořádání se s hrozbou potenciálně nebezpečného asteroidu.

Zdroj: Futurism, NASA

Podívejte se, co by se při dopadu asteroidu na Zemi odehrálo v atmosféře:

Diskuze (5) Další článek: Alzheimerova choroba vůbec nemusí začít v mozku. Je tedy naděje objevit ji dřív, než začne škodit

Témata článku: Vesmír, Země, Bezpečnost, NASA, Sledování, Asteroidy, Cvičení, Potenciální ohrožení, Komunikační kanál, První test, Mezinárodní spolupráce, Klíčový aspekt, Vera, Asteroid, Test systému, Rychlé sdílení, Shutterstock, Campaign, Nebezpečný asteroid, Celý svět, Vedoucí projekt, Řada lidí, Malý asteroid

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

** Letecká doprava patří k nejbezpečnějším způsobům cestování ** Čerstvá aféra s Boeingy Max důvěru v bezpečnost létání narušila ** Připomeňme si největší nedávné letecké nehody. Každá ale přispěje k bezpečnosti dalších letů

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

** Vertikální televizory do každé rodiny ** Desítky budou mít problém s počítači s malými disky ** Facebook se chlubil novinkami na F8

David Polesný, Jakub Čížek | 24

7 důkazů, že e-mailové klienty ještě nevymřely

** E-mailové klienty pro desktop jsou stále populární. ** Na výběr je několik možností. ** K dispozici jsou i experimentální aplikace.