Skončil první test systému pro sledování asteroidů. Má včas odhalit, jestli ohrozí Zemi

Odborníci z NASA vedli rozsáhlé mezinárodní cvičení, jehož účelem bylo otestovat naši schopnost sledovat nebezpečné asteroidy. Zúčastnila se ho řada lidí z celého světa.

Vše začalo v červenci, když dalekohledy Very Large Telescope zaznamenaly 2012 TC4 – malý asteroid s rozměry 10 až 30 m , který měl proletět poblíž Země. Právě ten si vědci vybrali jako svůj cíl. Celý projekt následně dostal přezdívku „TC4 Observation Campaign“.

Když se TC4 přiblížil k Zemi, astronomové se pustili do analýz jeho velikosti, složení i trajektorie. Klíčovým aspektem cvičení bylo zajištění mezinárodních komunikačních kanálů pro rychlé a efektivní sdílení informací.

„Kampaň 2012 TC4 byla pro výzkumníky vynikající příležitostí jak demonstrovat ochotu a připravenost účastnit se mezinárodní spolupráce při řešení potenciálního ohrožení Země objekty blízkými Zemi,“ uvedl Boris Shustov z Russian Academy of Sciences.

Cvičení vyvrcholilo v říjnu, kdy byl TC4 Zemi nejblíže – pouhých 43 780 kilometrů. Pozorování mj. ukázala, že žádná z jeho budoucích oběžných drah pro nás nepředstavuje žádné riziko.

Podle vedoucího projektu, Michaela Kelleyho z NASA, bude díky této simulaci skutečného nouzového stavu astronomická komunita mnohem lépe připravena na vypořádání se s hrozbou potenciálně nebezpečného asteroidu.

Zdroj: Futurism, NASA

Podívejte se, co by se při dopadu asteroidu na Zemi odehrálo v atmosféře:

Diskuze (5) Další článek: Alzheimerova choroba vůbec nemusí začít v mozku. Je tedy naděje objevit ji dřív, než začne škodit

Témata článku: Vesmír, Bezpečnost, NASA, Země, Sledování, Asteroidy, Cvičení, Rychlé sdílení, VCA, Nebezpečný asteroid, První test, Klíčový aspekt, Celý svět, ASTER, Vera, Potenciální ohrožení, Test systému, Asteroid, TES, Shutterstock, Vedoucí projekt, Řada lidí, Campaign, Mezinárodní spolupráce, Komunikační kanál

Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

** Na světě je první případ záchrany satelitními službami Applu ** Na Aljašce se ztratil muž na sněžném skútru ** Díky satelitní komunikaci byl nalezen živý a zdravý

SatelitiPhone
Co taky umí smartphone? Třeba vyhodnotit technický stav mostů. A to levněji než samostatná měřidla

** Vědci z amerického MIT našli další využití pro telefony ** Budou měřit technický stav mostů ** Dokáže se tím prodloužit jejich životnost až o třetinu

MěřeníMITSmartphony
Japonský obrněnec. Test barevné LED tiskárny OKI C650

Barevná laserová/LED tiskárna od japonské společnosti OKI najde využití především v kancelářích. Na robustní a zároveň kompaktní LEDce můžete tisknout na řadu různých formátů, od obálky až po půl druhého metru dlouhý banner.

OKITiskárnyTesty