Skutečná noční můra: Tento „červ“ může měřit téměř metr!

Vědci už dlouhou dobu toužili pořádně prostudovat živočicha známého jako Kuphus polythalamia, ale jejich snahy vycházely vniveč. Teprve nyní se jim jeden živý exemplář dostal do rukou – a nutno uznat, že vypadá opravdu hrůzostrašně!

Kuphus polythalamia je ve skutečnosti ovšem vodní měkkýš, nikoliv červ. Může dorůstat až do délky 90 cm a díky symbiotickému vztahu s jistými bakteriemi dokáže „konzumovat“ plynný sirovodík obsažený v bahně (resp. organický uhlík, který dotyčné bakterie produkují).

„Je to něco jako jednorožec měkkýšů,“ konstatoval mořský biolog Margo Haygood z University of Utah v rozhovoru pro The Washington Post. „Je docela těžký. Je to jako zvedat větev stromu nebo ještě něco těžšího. Živé zvíře je prostě nádherné.“

Většina vnějšího pláště tohoto bizarního tvora je trvale ponořena v bahně mělkých zátok na Filipínách. Díky tomu Kuphus polythalamia poměrně snadno uniká pozornosti. Někteří odborníci se o něj podle svých vlastních slov zajímali celé desítky let, přičemž za celou tu dobu neviděli ani jednoho živého jedince!

„Pro mě to bylo jako najít dinosaura,“ svěřil Daniel Distel z Northeastern University magazínu The Guardian. „Něco, co bylo do značné míry známo jen z fosílií.“

Zdroj: University of Utah, The Washington Post, The Guardian

Témata článku: Věda, Příroda, Výzkum, Zajímavosti, Zvířata, Giant, Guardian, Living, The Guardian, Utah, Washington, Uhlík, Washington Post, Živá data, The Washington Post, Metr, Zvíře, Noční můra, University of Utah, Aparát, Ryba

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Čížek Jakub | 11

Měsíc měl magnetické pole přes 2 miliardy let

** Dnešní Měsíc má jenom velmi slabé magnetické pole, ale dříve tomu bylo jinak ** Magnetické pole Měsíce svého času bylo dokonce silnější, než je současné magnetické pole Země ** Někdy v době před 3 miliardami let však prakticky vyhaslo... nebo ne?

16.  8.  2017 | Mihulka Stanislav | 4

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

16.  8.  2017 | Doupě.cz