Skutečná noční můra: Tento „červ“ může měřit téměř metr!

Vědci už dlouhou dobu toužili pořádně prostudovat živočicha známého jako Kuphus polythalamia, ale jejich snahy vycházely vniveč. Teprve nyní se jim jeden živý exemplář dostal do rukou – a nutno uznat, že vypadá opravdu hrůzostrašně!

Kuphus polythalamia je ve skutečnosti ovšem vodní měkkýš, nikoliv červ. Může dorůstat až do délky 90 cm a díky symbiotickému vztahu s jistými bakteriemi dokáže „konzumovat“ plynný sirovodík obsažený v bahně (resp. organický uhlík, který dotyčné bakterie produkují).

„Je to něco jako jednorožec měkkýšů,“ konstatoval mořský biolog Margo Haygood z University of Utah v rozhovoru pro The Washington Post. „Je docela těžký. Je to jako zvedat větev stromu nebo ještě něco těžšího. Živé zvíře je prostě nádherné.“

Většina vnějšího pláště tohoto bizarního tvora je trvale ponořena v bahně mělkých zátok na Filipínách. Díky tomu Kuphus polythalamia poměrně snadno uniká pozornosti. Někteří odborníci se o něj podle svých vlastních slov zajímali celé desítky let, přičemž za celou tu dobu neviděli ani jednoho živého jedince!

„Pro mě to bylo jako najít dinosaura,“ svěřil Daniel Distel z Northeastern University magazínu The Guardian. „Něco, co bylo do značné míry známo jen z fosílií.“

Zdroj: University of Utah, The Washington Post, The Guardian

Témata článku: Věda, Příroda, Zajímavosti, Výzkum, Zvířata

Trpaslík, který si zařval a odpálil veliký výtrysk hmoty

** Astronomové nedávno pozorovali ohromující výtrysk hmoty z mladého hnědého trpaslíka ** Výtrysk se táhne do vzdálenosti 0,7 světelného roku a je zbarvený do zelena ** Toto pozorování podporuje představu, že hnědí trpaslíci vznikají velmi podobně jako hvězdy

Včera | Mihulka Stanislav | 3

Fanoušci Minecraftu postavili fiktivní město, ve kterém budete chtít žít

Minecraft nabízí nekonečné možnosti. A týká se to i fiktivních měst, která často předčí ta reálná.

23.  5.  2017 | Doupě.cz