NASA | Mezinárodní vesmírná stanice

Sledujte živě: NASA bude 6 hodin vysílat z Mezinárodní vesmírné stanice

Tento týden budeme mít příležitost zhlédnout další „vesmírnou procházku“. NASA totiž chystá šestihodinový živý přenos z ISS, který začne ve čtvrtek 17. srpna ve 10:00 EDT (16:00 CET).

Hlavními aktéry tentokrát budou dva ruští členové posádky Expedice 52 – velitel Fyodor Yurchikhin a letový inženýr Sergey Ryazanskiy. Ti přibližně 45 minut po začátku přenosu ISS opustí, aby splnili několik důležitých úkolů.

Z dostupných informací plyne, že nejprve nasadí do provozu 5 nanosatelitů, které budou pracovat na nízké oběžné dráze Země. Tyto satelity vypadají jako úplně obyčejné obdélníkové krabice, avšak mají rozličné funkce. Jeden například poslouží k otestování toho, jak se ve výše zmíněném prostředí bude chovat kryt vyrobený pomocí technologie 3D tisku.

Fyodor a Sergey rovněž odeberou několik vzorků k analýzám a upevní nová madla a podpěry pro další astronauty, kteří se v budoucnu vydají mimo prostory ISS.

Pro úplnost dodejme, že půjde o jeden z nejdelších letošních výstupů do vesmíru a současně jediný, který je naplánovaný v rámci Expedice 52. V případě zájmu ho můžete sledovat na stránce NASA Live.

Podívejte se také na vesmírnou procházku Peggy Whitson a Jacka Fischera, která se uskutečnila 12. května 2017:

Diskuze (4) Další článek: AMD RX Vega v recenzích: překvapení se nekoná, Nvidia dál vládne high-endu

Témata článku: Vesmír, iVysílání, Země, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Otestování, Expedice, Whitson, Mezinárodní stanice, Sergey, Hlavní aktér, CET, Procházka, Dostupná informace, Peggy Whitson, Evropský astronaut, ISS, Ruský člen, Důležitý úkol, Živě, Kryt, Levné kamery na Mall.cz