Mezinárodní vesmírná stanice | NASA

Sledujte živě: NASA bude 6 hodin vysílat z Mezinárodní vesmírné stanice

Tento týden budeme mít příležitost zhlédnout další „vesmírnou procházku“. NASA totiž chystá šestihodinový živý přenos z ISS, který začne ve čtvrtek 17. srpna ve 10:00 EDT (16:00 CET).

Hlavními aktéry tentokrát budou dva ruští členové posádky Expedice 52 – velitel Fyodor Yurchikhin a letový inženýr Sergey Ryazanskiy. Ti přibližně 45 minut po začátku přenosu ISS opustí, aby splnili několik důležitých úkolů.

Z dostupných informací plyne, že nejprve nasadí do provozu 5 nanosatelitů, které budou pracovat na nízké oběžné dráze Země. Tyto satelity vypadají jako úplně obyčejné obdélníkové krabice, avšak mají rozličné funkce. Jeden například poslouží k otestování toho, jak se ve výše zmíněném prostředí bude chovat kryt vyrobený pomocí technologie 3D tisku.

Fyodor a Sergey rovněž odeberou několik vzorků k analýzám a upevní nová madla a podpěry pro další astronauty, kteří se v budoucnu vydají mimo prostory ISS.

Pro úplnost dodejme, že půjde o jeden z nejdelších letošních výstupů do vesmíru a současně jediný, který je naplánovaný v rámci Expedice 52. V případě zájmu ho můžete sledovat na stránce NASA Live.

Podívejte se také na vesmírnou procházku Peggy Whitson a Jacka Fischera, která se uskutečnila 12. května 2017:

Diskuze (4) Další článek: AMD RX Vega v recenzích: překvapení se nekoná, Nvidia dál vládne high-endu

Témata článku: Vesmír, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, NASA, iVysílání, Hlavní aktér, Evropský astronaut, Živě, ISS, Whitson, Důležitý úkol, Mezinárodní stanice, Ruský člen, Otestování, CET, Peggy Whitson, Procházka, Kryt, Sergey, Dostupná informace, Hod, Nejdelší let, Expedice, Levné kamery na Mall.cz

Otestovali jsme nový Apple MacBook Air. S retinou a nižší cenou