Sojuz dnes odstartoval a úspěšně vynesl astronauty k ISS. Podívejte se na fotogalerii

Ve čtvrtek 20. dubna 2017 vynesla raketa Sojuz FG k Mezinárodní vesmírné stanici loď Sojuz MS-04. NASA zveřejnila další fotografie, které doplňujeme ke staršímu článku.

Posádku tvoří Fjodor Jurčichin (1959, Rusko) a Jack Fisher (1974, USA). Na ISS se připojí k trojici Peggy Whitsonová (1960, USA), Thomas Pesquet (1978, Francie) a Oleg Novickij (1971, Rusko). Jurčichin, Fisher a Whitsonová se v Sojuzu 3. září vrátí zpět na Zemi.

Prohlédněte si komentovanou galerii

Témata článku: NASA, USA, Výzkum, Země, SpaceX, Mezinárodní vesmírná stanice, Rusko, Francie, Raketoplány, Sojuz, ISS, Fotogalerie, Thomas Pesquet, Starý článek, Komentovaná galerie, Peggy Whitson, Astronaut

Rekonstrukce 3D objektu z poškozených a omezených dat

** Vědci představili nový snímací systém pro 3D objekty, který zvládne digitalizaci i ze špatných dat ** Rekonstrukce je možná z poškozených i neúplných reálně nasnímaných dat ** Nová technologie je důležitá jak pro skenování, tak i rozpoznávání objektů v reálném čase

Včera | Javůrek Karel

Nálada ovlivňuje imunitu: Schizofrenie jako důsledek autoimunitní reakce?

** Je dobře známo, že průběh imunitních reakcí je více či méně negativně ovlivněn duševním rozpoložením ** Velmi zajímavé je například jasně prokázané „placebové“ ovlivnění imunopatologických reakcí ** Odborníci se tyto poznatky snaží využít k tvorbě nových způsobů léčby