Sonda Cassini pořídila první snímky „království prstenců“

Jak jsme vás již informovali, sonda Cassini ve středu vstoupila do dosud neprobádané oblasti mezi Saturnem a jeho prstenci. Snímky, které tam pořídila, jsou opravdu úžasné.

Podle dostupných informací Cassini letěla rychlostí zhruba 124 000 km/hod. Během premiérového „ponoru“ musela použít miskovitou anténu jako štít, který dočasně bránil jakékoliv komunikaci se Zemí. Odborníci z NASA tak celý den úzkostlivě čekali na potvrzení toho, že se jejich drahocennému výtvoru nic nestalo.

Krátce po půlnoci pacifického času skupina teleskopů Deep Space Network zachytila Cassiniho signál. V Jet Propulsion Laboratory tak mohly vypuknout bujaré oslavy.

„Dokázali jsme to! Cassini je v kontaktu se Zemí a po úspěšném zanoření se do mezery mezi Saturnem a jeho prstenci posílá data zpět,“ uvedla JPL na svém Twitteru. A nedlouho poté se na webu NASA objevily první obrázky…

Podívejte se na (až dojemné) video o misi sondy Cassini a jejím konci:

Témata článku: Vesmír, Twitter, NASA, Země, Výzkum, Astronomie, Saturn, Sluneční soustava, Měsíc, Jupiter, Cassini, Kosmické záření, Velký detail, První obrázek, Jet Propulsion Laboratory , Stará fotka, Měsíc planety, Saturn V, Prstenec, Sonda, Prst, Snímek, Skvrna, Sonda Cassini, Králov

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

Dnes | Mihulka Stanislav | 2

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

Včera | Kubala Petr | 19

První „editovaný“ člověk si sám provedl zásah do DNA! Kdo to je?

** Brianovi Madeauxovi zavedli lékaři do jater prostředek pro opravu dědičné choroby ** Primát člověka, který měl jako první v těle provedenou cílenou změnu DNA, ale zřejmě patří Josiahovi Zaynerovi ** Ten si podobný zásah do DNA provedl sám jen tak pro zábavu