Saturn | Cassini

Sonda Cassini pořídila první snímky „království prstenců“

Jak jsme vás již informovali, sonda Cassini ve středu vstoupila do dosud neprobádané oblasti mezi Saturnem a jeho prstenci. Snímky, které tam pořídila, jsou opravdu úžasné.

Podle dostupných informací Cassini letěla rychlostí zhruba 124 000 km/hod. Během premiérového „ponoru“ musela použít miskovitou anténu jako štít, který dočasně bránil jakékoliv komunikaci se Zemí. Odborníci z NASA tak celý den úzkostlivě čekali na potvrzení toho, že se jejich drahocennému výtvoru nic nestalo.

Krátce po půlnoci pacifického času skupina teleskopů Deep Space Network zachytila Cassiniho signál. V Jet Propulsion Laboratory tak mohly vypuknout bujaré oslavy.

„Dokázali jsme to! Cassini je v kontaktu se Zemí a po úspěšném zanoření se do mezery mezi Saturnem a jeho prstenci posílá data zpět,“ uvedla JPL na svém Twitteru. A nedlouho poté se na webu NASA objevily první obrázky…