Vesmír | Sluneční soustava

Sonda Cassini vyfotila prstence Saturnu. V takovém detailu jsme je ještě neviděli

NASA zveřejnila fotografie, které na Zemi poslala sonda Cassini. Ta se právě nachází v oblasti vnější části hlavních prstenců planety Saturn. Postupně do nich vniká a do dubna by se měla dostat do mezery mezi prstenci a samotnou planetou.

Snímky jsou pozoruhodně detailní. Cassini na nich zachytila objekty měřící jen něco přes půl kilometru. Takových podrobností se do této chvíle, za celých třináct let, co Cassini Saturn zkoumá, nepodařilo dosáhnout. V příštích týdnech a měsících bychom se měli dočkat dalších dosud neviděných fotografií.

Diskuze (1) Další článek: Česká protipirátská unie vs. Sledujuserialy.cz: Piráti slaví první velké vítězství

Témata článku: Vesmír, Astronomie, NASA, Sluneční soustava, Jupiter, Saturn, Kosmické záření, Cassini, Caltech, Prst, Radiace, Měsíc planety, Vnější část, Saturn V, Nejpodrobnější snímek, Ilustrátor, Skvrna, Malá planeta, Planet, Sonda, Jupiterův měsíc, Tethys, Planeta, Prstenec, Sonda Cassini

Podívejte se, co dokáže vyrobit jedna z nejexotičtějších 3D tiskáren v Česku

** Na jaře tiskla unikátní české respirátory ** Používá ji třeba Škoda Auto, a.s. ** Zajeli jsme se podívat do pražského showroomu 3Dees

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!