Sonda Cassini vyfotila prstence Saturnu. V takovém detailu jsme je ještě neviděli

NASA zveřejnila fotografie, které na Zemi poslala sonda Cassini. Ta se právě nachází v oblasti vnější části hlavních prstenců planety Saturn. Postupně do nich vniká a do dubna by se měla dostat do mezery mezi prstenci a samotnou planetou.

Snímky jsou pozoruhodně detailní. Cassini na nich zachytila objekty měřící jen něco přes půl kilometru. Takových podrobností se do této chvíle, za celých třináct let, co Cassini Saturn zkoumá, nepodařilo dosáhnout. V příštích týdnech a měsících bychom se měli dočkat dalších dosud neviděných fotografií.

Témata článku: Vesmír, NASA, Astronomie, Jupiter, Sluneční soustava, Saturn, Cassini, Kosmické záření, Planet, Malá sonda, Sonda, Planeta, Prst, Malá planeta, Jupiterův měsíc, Prsten

1 komentář

• Viktor Prudič 1. 2. 2017 1:14:03
    tam jsem byl

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Dnes | Kubala Petr | 5

Prolomí tanec tří mrtvých hvězd teorii relativity?

** Einsteinova obecná teorie relativity je jedním z hlavních pilířů dnešní fyziky ** To ale vědcům nebrání, aby se ji neustále nepokoušeli sesadit z trůnu ** Tentokrát k jejímu testování využili systém pulzaru PSR J0337+1715

Včera | Mihulka Stanislav

Skládáte origami? Pomozte NASA!

24.  7.  2017 | Černý Jiří