Sonda Cassini vyfotila prstence Saturnu. V takovém detailu jsme je ještě neviděli

NASA zveřejnila fotografie, které na Zemi poslala sonda Cassini. Ta se právě nachází v oblasti vnější části hlavních prstenců planety Saturn. Postupně do nich vniká a do dubna by se měla dostat do mezery mezi prstenci a samotnou planetou.

Snímky jsou pozoruhodně detailní. Cassini na nich zachytila objekty měřící jen něco přes půl kilometru. Takových podrobností se do této chvíle, za celých třináct let, co Cassini Saturn zkoumá, nepodařilo dosáhnout. V příštích týdnech a měsících bychom se měli dočkat dalších dosud neviděných fotografií.

Diskuze (1) Další článek: Česká protipirátská unie vs. Sledujuserialy.cz: Piráti slaví první velké vítězství

Témata článku: Vesmír, NASA, Astronomie, Saturn, Sluneční soustava, Jupiter, Kosmické záření, Cassini, Skvrna, Prstenec, Caltech, Radiace, Měsíc planety, Jupiterův měsíc, Prsten, Planet, JSM, Ilustrátor, Jupiterův měsíc Io, Prst, Tethys, Sonda Cassini, Sonda, Nejpodrobnější snímek, Malá planeta

Muž se ztratil na Aljašce a byl nalezen živý a zdravý. Satelitní služba Applu zachránila prvního člověka

** Na světě je první případ záchrany satelitními službami Applu ** Na Aljašce se ztratil muž na sněžném skútru ** Díky satelitní komunikaci byl nalezen živý a zdravý

SatelitiPhone

Nové průmyslové odvětví. Přednosti a strasti profesionálního 3D tisku

Domácí a profesionální 3D tisk staví na stejných základech, příležitosti, ale i problémy profi světa jsou však zcela odlišné a pro běžného uživatele často překvapující.

3D tisk