Sonda Cassini vyfotila prstence Saturnu. V takovém detailu jsme je ještě neviděli

NASA zveřejnila fotografie, které na Zemi poslala sonda Cassini. Ta se právě nachází v oblasti vnější části hlavních prstenců planety Saturn. Postupně do nich vniká a do dubna by se měla dostat do mezery mezi prstenci a samotnou planetou.

Snímky jsou pozoruhodně detailní. Cassini na nich zachytila objekty měřící jen něco přes půl kilometru. Takových podrobností se do této chvíle, za celých třináct let, co Cassini Saturn zkoumá, nepodařilo dosáhnout. V příštích týdnech a měsících bychom se měli dočkat dalších dosud neviděných fotografií.

Diskuze (1) Další článek: Česká protipirátská unie vs. Sledujuserialy.cz: Piráti slaví první velké vítězství

Témata článku: Vesmír, NASA, Astronomie, Saturn, Sluneční soustava, Jupiter, Kosmické záření, Cassini, Prsten, Radiace, Jupiterův měsíc, Malá sonda, Saturn V, Vnější část, Planeta, Ilustrátor, Skvrna, Malá planeta, Sonda, Sonda Cassini, Prstenec, Planet, Nejpodrobnější snímek, Měsíc planety, Prst

Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy
Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy