Sonda Cassini vyfotila prstence Saturnu. V takovém detailu jsme je ještě neviděli

NASA zveřejnila fotografie, které na Zemi poslala sonda Cassini. Ta se právě nachází v oblasti vnější části hlavních prstenců planety Saturn. Postupně do nich vniká a do dubna by se měla dostat do mezery mezi prstenci a samotnou planetou.

Snímky jsou pozoruhodně detailní. Cassini na nich zachytila objekty měřící jen něco přes půl kilometru. Takových podrobností se do této chvíle, za celých třináct let, co Cassini Saturn zkoumá, nepodařilo dosáhnout. V příštích týdnech a měsících bychom se měli dočkat dalších dosud neviděných fotografií.

Témata článku: Vesmír, NASA, Astronomie, Saturn, Jupiter, Sluneční soustava, Cassini, Kosmické záření, Sonda, Planet, Caltech, Radiace, Malá sonda, Prsten, Prstenec, Nejpodrobnější snímek, Vnější část, Tethys, Planeta, Saturn V, Prst, Měsíc planety, Jupiterův měsíc, Sonda Cassini, Malá planeta

Lego připomene čtyři významné ženy NASA

18.  10.  2017 | Černý Jiří

Jak vlastně vznikají planety z kosmického prachu?

** Astronomové zveřejnili výsledky fascinujícího pozorování, které zpřesní naše teorie a modely vzniku planetárních soustav ** Pomocí chilské soustavy radioteleskopů ALMA se jim podařilo získat velmi detailní snímek hvězdy V1247 Orionis ** Díky výjimečnému rozlišení měli příležitost jako první spatřit chráněné zásobárny prachu v mladé planetární soustavě