Země | NASA

Sonda OSIRIS-REx pořídila nádherný snímek Země

Sonda OSIRIS-REx, která je od loňského roku na cestě k asteroidu Bennu, před několika dny pořídila úchvatný barevný snímek Země. Naši rodnou planetu zvěčnila pomocí kamery MapCam ze vzdálenosti 170 000 kilometrů.

Sonda zachytila hlavně Tichý oceán, ale vlevo dole můžete vidět Austrálii a vpravo nahoře mexický stát Baja California. Kousek nad Austrálií (v pravém horním rohu) je Čína.

Svislé tmavé čáry na vrchní části obrázku byly způsobeny krátkými časy expozice. Jak již bylo řečeno, OSIRIS-REx má zkoumat Bennu, který je mnohem tmavší než Země – čemuž jsou přizpůsobeny i její nástroje. Na budoucích snímcích zmíněného asteroidu by se žádné podobné rušivé elementy vyskytovat neměly.

Pokud všechno půjde dobře, sonda by k Bennu měla dorazit v srpnu 2018 a následujících cca 30 měsíců strávit fotografováním a shromažďováním vzorků. Pak se vydá na zpáteční cestu.

Protože přímý let k asteroidu by ale byl značně složitý, NASA se rozhodla využít tzv. gravitační manévr. Ten proběhl 22. září. OSIRIS-REx po něm citelně zvýšila rychlost a změnila sklon své oběžné dráhy kolem Slunce.

Realizační tým projektu této příležitosti využil k otestování a kalibraci všech přístrojů. A jeden z výstupů vidíte výše…

Diskuze (2) Další článek: Tesla prý začne používat čipy Intel pro multimediální a ovládací centrum, zbaví se Nvidie

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Čína, Astronomie, NASA, Slunce, Austrálie, Asteroidy, Otestování, Rodná planeta, Osiris, Tým projektu, Tichý oceán, Oběžná dráha, Loňský rok, Baja, Mexický stát, Přímý let, Nádherný snímek, Sonda, Zpáteční cesta, Realizační tým, Sonda osiris-rex, Čáry

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč: Tipy, co se teď vyplatí koupit

** Za dvacet tisíc korun lze pořídit kvalitní pracovní notebook ** Stejně tak může jít o herní notebook s výkonnější grafikou ** Poradíme, jaké notebooky vybrat pro různé druhy použití

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

** Acer Predator Helios 500 je poctivý velký herní notebook ** platforma AMD zdatně konkuruje tandemu Intel+Nvidia ** Srovnání nevyznívá jednoznačně