Sonda Parker Solar Prove vyletí za rok ke Slunci. Bude to nejrychlejší objekt, jaký člověk vyrobil

NASA v červenci nebo srpnu 2018 vyšle ke Slunci vesmírnou sondu Parker Solar Probe. Bude zkoumat sluneční korónu ze vzdálenosti 5,9 milionu kilometrů. I když se zdá, že je to stále neskutečně daleko, jde o 8× menší vzdálenost než kdykoli dřív.

Podívejte se „na trailer“, oficiální video k misi od NASA:

Na konci výletu bude pořádné horko. Aby sonda odolala teplotě až 1 380 stupňů Celsia, bude ji chránit štít z 114 mm vysoké vrstvy uhlíkového kompozitu. Přístroje uvnitř zůstanou díky tomuto štítu a aktivnímu chlazení při pokojové teplotě.

Další rekordy

Parker Solar Probe bude první družice pojmenována po žijícím člověku. Astrofyzik Eugene Parker (1927) v padesátých letech podrobně studoval převážně energetické jevy na Slunci a vysvětlil například sluneční vítr.

Sondu čeká ještě další prvenství: bude to nejrychlejší objekt, jaký kdy člověk vyrobil. Při průletu kolem Slunce dosáhne rychlosti až 200 km/s. To je téměř třikrát víc než dosavadní rychlostní rekordman, sonda Helios 2.

Tuto rychlost Parker získá mimo jiné sedminásobným prolétnutím kolem Venuše. První průlet je plánovaný už na září 2018 a gravitaci Venuše bude sonda využívat až do října 2024.

V prosinci 2024 2014 se pak očekává první ostré přiblížení ke Slunci. Sonda ho během svého téměř sedmiletého života obletí celkem 24×. K úvodnímu překonání zemské gravitace pomůže nosná raketa Delta IV-Heavy.

Parker Solar Prove bude zkoumat především sluneční korónu – tu stále tajemnou a nestabilní atmosféru Slunce s horkými plyny, zhruba stokrát žhavějšími než povrch samotné hvězdy. Sonda se bude mimo jiné snažit poznat zdroje energie, které vedou k těmto plynovým výronům a které jsou příčinou slunečního větru ovlivňujícího i Zemi.

Diskuze (7) Další článek: Mycroft: open source chytrý reproduktor jde do boje proti Amazon Echo, Google Home a dalším

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, NASA, Země, Astronomie, Slunce, Sluneční soustava, Počasí, Venuše, První průlet, Zemská gravitace, Bude, Sol, Gravitace, Sluneční koróna, Aktivní chlazení, Výron, Pokojová teplota, Jak, Parker Solar Probe, Člověk, Sonda, Oblet, Solar Probe

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita
Začíná platit Digital Markets Act. Kladivo na Apple, Alphabet, Metu i Microsoft. Může změnit pravidla internetu

** Dnes vstupuje v platnost Digital Markets Act ** Příští rok udělá z digitálních hegemonů strážce přístupu ** A každý takový strážce bude podléhat tvrdé regulaci

Evropská uniePrávoInternet
Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft