Souboj o Mars: Boeing tam chce být dříve než Elon Musk. Ve skutečnosti je však nejdále NASA

V posledních několika letech se roztrhl pytel s vizionáři, kteří slibují, že během příštích let dostanou člověka na povrch Marsu. Za zmínku stojí projekt Mars One, který už hledá i posádku a slibuje, že dostane první čtveřici trvalých osadníků na povrch rudé planety někdy koncem příštího desetiletí za šest miliard dolarů.

Nedávno se pak svou vizí pochlubil i nezastavitelný Elon Musk. jeho vesmírná společnost už sice testuje novou raketu a Musk chce první posádku dostat na povrch také v druhé polovině 20. let, zdaleka nejdále je však NASA.

Americká vesmírná agentura se sice musí potýkat se složitým financováním, na rozdíl od ostatních však Mars studuje už desítky let a jako jediné se ji daří na povrch planety pravidelně doručovat robotické sondy. Její vize dobytí Marsu jsou tedy zatím nejrealističtější.

Plán NASA na dobytí Marsu je racionální: Od postupného zkoumání, přes robotické sondy až po lidskou posádku, ale až někdy za 10-20 let.

Nyní však do hry vstoupil i Boeing, který ústy svého šéfa prohlásil, že první na povrch Marsu usedne raketa s lidskou posádkou z jeho továrny a to již okolo roku 2025. Je to přitom právě Boeing, který roky spolupracuje s NASA na vývoji raketového nosiče pro marťanskou misi. NASA přitom předpokládá, že se noha člověka dotkne rudé planety až ve 30. letech. Na rozdíl od mnoha ostatních totiž nepočítá se sebevražednou misí, ale hodlá astronauty dostat zpět domů.

Bude vás zajímat:

Diskuze (2) Další článek: Snowden má poslední šanci na milost. NSA mezitím odhalila další únik tajných dokumentů

Témata článku: Technologie, Vesmír, Věda, Elon Musk, Mars, Astronomie, NASA, Boeing, Dobytí, Boeing 737, ELO, Vesmírná agentura, SpaceX, Skutečnost, Elon, Povrch planety, Ostatky, Boeing 767, Marťan, Journey, Vývoj raket, Pytel, Komet, Americký astronaut, Boeing 777

Acer Swift 7: Notebook tenký jako mikrotužková baterie

** Celý notebook včetně displeje se vejde pod 9 mm ** Výkon stačí pro kancelář, ale porazí ho stroje za třetinu ceny ** Ještě tenčí než předchozí generace, ale už ne tolik kompromisů

Odposlouchávali jsme děravou domácnost: Katka z Brightonu právě sedí doma, zatímco její manžel hraje asi golf

** Na internetu jsou tisíce nezabezpečených chytrých domácností ** Podívali jsme se na jednu z britského Brightonu ** Útočník sestaví kompletní socioekonomický profil rodiny

Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

** 24. srpna 1995 zahájil Microsoft prodej Windows 95 ** Uvedení na trh doprovázela masivní reklamní kampaň ** I 23 let poté je určitě na co vzpomínat!

Nvidia představila nové grafické karty GeForce RTX. Nastavila šílené ceny a chce přesvědčit ray tracingem

** Nvidia představila nové desktopové herní grafické karty GeForce RTX ** Tři modely se pyšní masivním výkonem pouze ve spojení s ray tracingem ** Ceny jsou mnohem vyšší než u předchozích generací

Praktické vychytávky, které si chcete doinstalovat do Windows

** Pokud vás nudí vzhled nabídky Start, snadno jej můžete změnit. ** Stejně tak existují programy na přidání záložek do programů. ** Spokojit se ani nemusíte se základním ovládáním hlasitosti.

Roboruka se 100 let učila otočit kostičku. Skutečné A.I. se možná nikdy nedočkáme