Souboj o Mars: Boeing tam chce být dříve než Elon Musk. Ve skutečnosti je však nejdále NASA

V posledních několika letech se roztrhl pytel s vizionáři, kteří slibují, že během příštích let dostanou člověka na povrch Marsu. Za zmínku stojí projekt Mars One, který už hledá i posádku a slibuje, že dostane první čtveřici trvalých osadníků na povrch rudé planety někdy koncem příštího desetiletí za šest miliard dolarů.

Nedávno se pak svou vizí pochlubil i nezastavitelný Elon Musk. jeho vesmírná společnost už sice testuje novou raketu a Musk chce první posádku dostat na povrch také v druhé polovině 20. let, zdaleka nejdále je však NASA.

Americká vesmírná agentura se sice musí potýkat se složitým financováním, na rozdíl od ostatních však Mars studuje už desítky let a jako jediné se ji daří na povrch planety pravidelně doručovat robotické sondy. Její vize dobytí Marsu jsou tedy zatím nejrealističtější.

Plán NASA na dobytí Marsu je racionální: Od postupného zkoumání, přes robotické sondy až po lidskou posádku, ale až někdy za 10-20 let.

Nyní však do hry vstoupil i Boeing, který ústy svého šéfa prohlásil, že první na povrch Marsu usedne raketa s lidskou posádkou z jeho továrny a to již okolo roku 2025. Je to přitom právě Boeing, který roky spolupracuje s NASA na vývoji raketového nosiče pro marťanskou misi. NASA přitom předpokládá, že se noha člověka dotkne rudé planety až ve 30. letech. Na rozdíl od mnoha ostatních totiž nepočítá se sebevražednou misí, ale hodlá astronauty dostat zpět domů.

Bude vás zajímat:

Témata článku: Technologie, Vesmír, Věda, Elon Musk, NASA, Astronomie, Boeing, Mars

• vzach 11. 10. 2016 9:51:55
    To mi připomíná jeden starý vtip: Lord se ptá svého sluhy: "Jean, co je...
  • dpcstb 6. 10. 2016 20:34:37
    nasa je out, ved ta za poslednych 50 rokov nebola schopna dopravit cloveka...

20 nejvýkonnějších a nejdůležitějších superpočítačů historie

** Přehlede dvaceti nejvýkonnějších a z mnoha pohledů i nejdůležitějších superpočítačů v historii ** V průběhu se měnil design z futuristického na nudný „datacentrový“ ** Maximální výkon není to nejdůležitější, roli hraje i efektivita a spotřeba

Včera | Javůrek Karel | 1

Evropa zahájila stavbu extrémně velkého dalekohledu

** V Chile začala stavba největšího dalekohledu světa. ** ELT bude mít hlavní zrcadlo o průměru 39 metrů. ** Dalekohled má být dokončen v roce 2024. ** Stavbu realizuje Evropská jižní observatoř, jejímž členem je také Česká republika.

28.  5.  2017 | Kubala Petr | 5